Fri som en fagel

Okej, Skydiving ar fortfarande det basta jag nansin gjort. Men Bungyjumping kommer inte langt efter. San otrolig kansla att bara ta sats, och kasta sig handlost ut i luften for att sedan falla fritt i 134 meter innan man mjukt och smidigt fangas upp av bungylinan. Underbart. Och adrenalin, adrenalin, adrenalin. Jag har, och kommer alltid att alska det. Kommer aldrig fa nog. Vill aldrig sluta. Har kommer bildbevis. (Filmen kommer forhoppningsvis laggas upp pa Youtube snart om pappa ar teknisk nog).

I tandlakarstolen
Pirr i magen och full av forvantan.



Innan hoppet
Pa kanten, sekunder innan hoppet.


Freedom!
Freedom!
(Och nej, jag star inte i luften, se sjalva jag har redan lamnat rampen lanst ner pa bilden).


Fri som en fagel
Fritt fall i atta sekunder.



Profilbild
Bild i profil.


Lycka
Pa vag upp igen, lycklig som fa. Det ser hogt ut. Det var hogt. Men ack sa underbart.


Efter hoppet, lycklig som fa
Jag gjorde det! Och kommer gora det igen. Var sa saker.


Nagra snabba saker innan jag kutar tillbaka upp till vart hostel och hjalper till med tvatten/matlagningen.


En heldag fylld med ridning har ocksa hunnits med. Helt otroligt vacker natur och riktigt bra ordnad tur. Kristin var grym med tanke pa att hon inte alls ridit mycket forut. Och jag fick min beskarda del av action efter nagra river crossings dar hastarna fick kampa for att inte dras med av strommen och efter vilka nog ingens fotter var torra, och nagra vilda och galna galopper med Misty Mountains (fran LOTR) i bakgrunden. Hasten jag red pa hade dessutom varit med i filmen, bade i The Battle of Rohan och nagot annat slag som jag inte riktigt kommer ihag vilket det var. Vid den tidpunkt dom spelade in filmerna hade dom aven tva till hastar som kom med, varav en av dom var en av The Ringwraiths hastar. Grymt.


image100
Kristin pa Bear och Helena pa Nigel.



Canada aka Aaron blev i extas nar han insag att det fanns en hockeyrink i Queenstown. Och vi andra var inte sena att hanga pa for att visa upp vara skridskokunskaper som, handen pa hjartat, kanske inte var riktigt lika fullandade. Men kul hade vi, och visst fick vi till nagra riktigt tuffa hockeymatcher sa val som fighter. Han ar inte lite kaxig den grabben. Och jag forvanade faktiskt mig sjalv lite grann over att inte ramla mer an sisadar fem ganger. Med blaa knan och ett leende pa lapparna gav jag mig darifran. Kristin hade mer otur, och fucked up sin redan onda rygg lite till. Det ar tur att hon ar en trouper i alla fall.

Ishockey pa hog niva
Aaron, Helena och Steve - skridskoprinsessorna deluxe!


Igar gicks det en promenad dit vagen bar. Den visade sig bara via en lekpark, posning pa palar och lite mackkastning till en valdigt fin skog och en avskild vik. Dar fick Helena for sig att bada nack, till England och Canadas stora fortjusning, haha.

Posing in Queenstown
Happ!

Nakenbad
Sa harligt! Skinny dipping i en sjo i Nya Zealand, sla det ni!


Idag knatades det upp for berget har i Queenstown, som jag inte har en aning om vad det heter. Man kan aka linbana upp dit, men Helena, Kristin och Steve var bade for snala och sugna pa hajk, och traskade glad i hagen hela vagen upp. Okej, lite jobbigt kanske det var, men vi fick lon for modan nar vi kom upp dit och satt oss pa varldens mysigaste (och forvanansvart billigt) cafe. Helena var inte snar att roffa at sig allt hon kunde fa.

Jag vill ha ALLA kakor!
Helena vill ha alla kakor!!!


Imorrn bar det av till Christchurch och avskedet med Aaron och Steve kommer allt narmre. Varfor jag verkligen borde ga och umgas med dom nu, sa det ar precis vad jag tanker gora.

Laters!

Helena


Kommentarer
Postat av: Peter

Fantastiskt!!! Jag skulle aldrig, ALDRIG, våga slänga mig ut i tomma intet om än med aldrig så många gummisnoddar runt fötterna! Men vågar man förstår jag att det är en känsla som slår det mesta!
ÅT DU alla dom där kakorna?
Kramar
Pappa

Postat av: Matilda

Du förstår inte, jag tappar andan av avund så fort jag öppnar din blogg. Och av saknad. Du är min stjärna vännen. Älskar dig. Kramar, kusin!

2007-05-28 @ 22:22:45
URL: http://matildoous.blogg.se/
Postat av: Carina

Du verkar verkligen njuta där på andra sidan jorden. Nästa gång jag ser att du är inloggad ska du få veta en hemlis.:) Under tiden så får du njuta

2007-05-30 @ 06:56:57
Postat av: Carro

Hej snygging :)
Du har verkligen nagot sjukt underbart att se fram emot nar du kommer till Cairns. Ska ut imorn o gora mina forsta dyk i havet :D Bo pa bat i tva natter o tre dar, sammanlagt 9 dyk. Bara att trana i polen var en helt galen kansla! Bar nerat till Jake efter det i Byron o sen till Thailand. Ar bara en manad kvar tills jag ar hemma i smaland igen..fattar det inte.
Avis pa dig for bungyn! Och skridskor..haha, snacka om otippat :D Du verkar ha det perfekt..ar sa himla roligt o lasa det du skriver! Hade varit roligt o traffas igen innan jag aker..exakt vilket datum kommer du hit? Massa kramar och puss

2007-06-02 @ 12:30:22
Postat av: Carro

Hej snygging :)
Du har verkligen nagot sjukt underbart att se fram emot nar du kommer till Cairns. Ska ut imorn o gora mina forsta dyk i havet :D Bo pa bat i tva natter o tre dar, sammanlagt 9 dyk. Bara att trana i polen var en helt galen kansla! Bar nerat till Jake efter det i Byron o sen till Thailand. Ar bara en manad kvar tills jag ar hemma i smaland igen..fattar det inte.
Avis pa dig for bungyn! Och skridskor..haha, snacka om otippat :D Du verkar ha det perfekt..ar sa himla roligt o lasa det du skriver! Hade varit roligt o traffas igen innan jag aker..exakt vilket datum kommer du hit? Massa kramar och puss

2007-06-02 @ 12:30:24
Postat av: Sofie

Helena! Du skriver så UNDERBART! Och så vackra bilder! Du är så vacker, vän! Utan och innan. =D Det är inte för inte man blir lite sugen själv. Och det är att säga mycket efetrsom jag är världens största pasta-människa. (=vara hemma och dricka kaffe, kanske, till äventyrs, gå på bio =P). Men, till Nya Zeeland ska jag. Men hoppa bungyjump, det ska jag INTE. Gah. Galen är du, människa. Jag skulle nog ha dött, eller något. Vågar ju inte ens åka bergochdalbana på barnens Furuvik. =P
Saknar dig, Helena. Ta hand om dig! Är så himla glad för dig. Njut bara. Så mycket du kan.
Kärlek. /// Sofie

2007-06-09 @ 15:32:58
Postat av: emma

å vad härligt du verkar ha det. kul. modig är du också... KRAM

2007-06-27 @ 20:02:39
URL: http://sweetdream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback