En vecka kan ga sa fort...

...eller kannas som en hel evighet. I mitt fall har det gjort bada delarna. Dagarna bara flyger forbi har. Samtidigt kanns det som om jag varit har hur lange som helst. Och det kanns harligt. Jag trivs otroligt bra i Sydney. Staden, folket, varmen, mina nyfunna vanner och livet i allmanhet.

Jag kom pa mig sjalv har om dagen med att gruva mig for den dagen jag ska aka hem. Inget ont mot alla dar hemma, visst saknar jag er ocksa, men jag njuter sa fruktansvart av att vara har. Jag ar pa andra sidan jorden. Det ar helt sjukt, det slar mig varje dag. Men jag alskar det. Jag lever.

Jag vet att jag varit lite dalig pa att uppdatera, men det hander ofta sa pass mycket pa dagarna och runt omkring en, sa det ar svart att kanna att man har ro att satta sig. Och nar man val gor det finns det sa mycket att skriva att man inte vet var man ska borja. Ni far ha overseende.

Vad galler bilder sa har jag en vision om att lagga upp allt jag tar, ocensurerat pa sida till allman beskadning. Tyvarr sa ar uppladdningshastigheten oftast fruktansvart langsam. Pa stallet jag sitter nu har jag lyckats fa upp 3 bilder pa tre kvart. Men jag ska forsoka hitta ett battre stalle och jobba pa saken. Jag aterkommer med adressen.

En adress som ni daremot ska fa ar dit ni ska skicka alla brev, presenter och glassbomber, namligen:

Helena Lindholm
8020502078049
c/o Work & Travel Company
Locked Bag A 4035
Sydney South, NSW 1235
Australia

Jag vantar med spanning... :)

I fredags checkade vi ut fran YHA Sydney South och slapade med oss vara tunga ryggsackar den ohyggliga kilometern genom Chinatown till X-Base Backpackers. Anledningen till bytet var framfor allt att det ar aningens billigare att bo har. Visst, det kanske inte ar lika fint som YHA, men med tanke pa att det var alldeles extraordinary  sa kanns det anda helt okej. Lite sunkigt backpackeraktigt, men anda relativt frasht. Jag bor tillsammans mina nya mates Carro, Alexander, Alvida och Malin, och icke att forglomma en helt galen nyutexaminerad advokat fran London och tva stereotypa Canadensare. Varfor dom ar stereotypa vet jag inte, det bara kanns sa. Harliga roommates ar dom i vilket fall.

Mandag till fredag har det varit utgang varje kvall. Helt galet. Jag forstar inte hur jag orkar. Eller jo, det gor jag. Jag har sa hysteriskt kul! Scubar har blivit det officiella stammisstallet, och dar har det druckits/hangts/dansats/busats omkring sa det star harliga till. Kanske borjar kannas en aning uttjatat dock. Fredagens Pub Crawl blev tyvarr en liten besvikelse. Smatrakiga stallen snudd pa utan musik, och en dumpning nanstans i centrala Sydney med en "ta er hem bast ni vill" bidrog nog till detta. Men efter att ha tagit saken i egna hander och en taxi till Scubar, sa slutade den atminstone bra. Hursomhelst.

Efter tva misslyckade forsok att fa en dag pa stranden vid Bondi Beach (da ett forstorts av regn och det andra av blast) bestamnde vi oss for att forsoka oss pa Manly Beach. Sa jag och mina roomies, plus Kristina och Emma skuttade glatt pa en farja for att soka lyckan. Och vilken utsikt over Sydney man har fran vattnet! Operahuset, Harbour Bridge, alla skyskrapor... Jag vill ocksa ha san kollektivtrafik!

I vilket fall blev dagen valdigt lyckad. Stranden var harlig, och vi klarade oss nastan utan regn. Ett litet dopp blev det ocksa, dock nagot forsiktigt pa grund av alla Blue Bottles a.k.a. Stingers. Maneter alltsa. Jag klarade mig som tur var. Alexander, som var tapper nog att prova sig pa lite surfing med hyfsat resultat, fick sig nagra roda marken dock. Dom anda marken jag fick var efter borjan till min superlackra solbranna :)

Dagens klockers: Pa vag fran stranden tillbaka till farjan uppenbarar det sig en skylt alldeles vid kyrkan som basunerar ut Free food for Backpackers. Det later ju for bra for att vara sant tycker vi, men vi smyger oss in pa en bakgard och far se ett langbord sta uppdukat med brod och diverse gronsaker, och tva glada och valkomnande grabbar som star och steker kott och korv och sager till oss att hugga in. Sa underbart! Gratis ar gott! Vi vantade pa haken, som att bli nersovda, hjarntvattade och/eller fralsta men vi blev besvikna pa den punkten. Det enda vi fick var The Surfer's Bible vilken inom kort kommer att skickas hem for att omhandertas av en person som bor i mitt hjarta tillsammans med Legolas, och kanns lampad for det syftet.

Nasta vecka ska det nog borjas planeras lite battre for min framtid, vilket betyder soka lagenhet och jobb. Jag har ringt upp till Cairns (vilket gick forvanasvart bra, all nervositet innan till trots; jag forstod honom, han forstod mig - inga problem dar heller!) och bokat om min dykkurs. Planen ar att stanna i Sydney i ett par manader. Jag vill komma in i storstadslivet. Och kanna att jag bor har. Lever har. Yes!

Nej, nu pallar jag inte att sitta har langre. Kanske far vi nat ryck och gar ut i kvall ocksa. Om vara galna roommates har kommit tillbaka far vi nog inte sa mycket att valja pa. Annars far val kvallen besta av att peppa Alexander som har en stor dag i morgon, da hans dejt fran Sverige kommer.

Pa onsdag ar det Alla Hjartans Dag. Jag har en liten mission som gar ut pa att bli utbjuden pa dejt, nar jag for en gangs skull befinner mig i ett land som faktiskt tillampar det systemet. Det ser lite morkt ut for tillfallet dock. Jag far aterkomma med hur mina anstrangningar utvecklar sig. Annars far jag val sitta hemma och vara bitter och avundsjuk pa Alexander da. Suck. Jag ar inte bitter. Som Malin sa fint sa pa skanska.

Forresten, vi gor sa har. Jag lagger ut dom bilder jag har fatt upp i mitt album sa lange. Sa om ni vill kika pa en brakdel av det jag tagit, ga till:

https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=039f81da-b937-4d4d-b758-207bc2aed51b

Dom kommer i lite konstig ordning men, ah, no worries. Och tyck for guds skull inte att det ar for manga bilder pa Helena nar hon aker diverse transportmedel/forsoker se hard ut/har solglasogon pa sig och tycker hon ar cool. Jag far halla igen for att inte ta fler, tro mig.

Sand overallt, solskyddsfaktor 30+ och och sar efter flip flopen mellan tarna. Det ar min vardag. En vardag som jag alskar.

Helena

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej vännen! Jag är så lycklig över att du trivs och har det bra!!!

Kramar Mamma!

2007-02-11 @ 13:23:34
Postat av: Carina

Va är de där för fusk? Här är de ju -12 å snö. Mattias hälsar

2007-02-12 @ 06:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback