Slö dag

Idag har varit en otroligt slö dag. Men det har varit så skönt! Traskade i alla fall iväg imorse och fick mitt influensavaccin. Kan hända blev jag lite seg av det också. Skönt att ha nåt att skylla på, haha!

En australiensisk vårdcentral är inte riktigt som en svensk.. Eftersom det mesta är privatägt brukar dom gå ihop en tre-fyra doktorer och ha en klinik tillsammans. Kliniken ligger ofta i ett vanligt hus. Så man traskar in där, genom trädgården, in genom dörren till vad som ser ut som någons vardagsrum. Heltäckningsmattor på golven. Tavlor på väggarna. Läkarna ser ut ungefär som far min när han går till jobbet, det vill säga dom har på sig chinos och skjorta. Väl inne på läkarens kontor, vilket ser ut som vilket kontor som helst och inte alls ett undersökningsrum, tog hon fram sprutan ur en bokhylla och så var det klart på två sekunder. Rätt hemtrevligt i och för sig, men inte riktigt den sterila miljö man är van vid hemifrån, haha.

Så resten av dagen har spenderats på soffan. Jag har läst bok, läst bloggar, tittat på TV och tuppelurat. Hur gött som helst. Imorrn ska jag i alla fall dra med mig några brudar ut och julhandla lite hade jag tänkt. Sen på kvällen ska vi gå ut med jobbet eftersom Vince ska sluta. Ska bli riktigt kul!

Bara en och en halv vecka tills jag åker hem till Sverige nu! Ser riktigt mycket fram emot att få komma hem och fira en mysig jul och träffa alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback