Färdig!

Äntligen klar för terminen! Efter en tuff (men förvisso självförvållad) sista vecka där jag nog snittade en tre timmars sömn per natt lämnade jag äntligen in min sista uppsats i fredags. Tentan i torsdags kändes också helt okej, så jag är nöjd. Och det ska bli helt sjukt skönt med lov! Den här terminen har varit tuff såtillvida att jag haft svårt att fokusera på skolan, och valt att lägga krut på att bygga upp mig själv och bli stark igen. Men jag klarade det och jag är stolt!

Vädret har varit helt perfekt den här helgen och jag hade fått hoppa om det inte varit så att startbanan i Lilydale är helt översvämmad från regn tidigare i veckan, så dom har inte kunnat flyga därifrån. Så frustrerande! Inte desto mindre frustrerande är det ju att dom tillfälligt flyttat verksamheten till Essendon och landar i Royal Park, där jag brukar ta mina promenader och springturer. Lyckades tajma in att gå/springa förbi precis när dom landade både i lördags och söndags. Så jobbigt, jag vill ju också! Men det är bara att ha tålamod, det är ju såhär att vara fallskärmsstudent.

Igår var vi ute och drack några öl och firade min housemate Andrew som fyller år idag. Ska ta och pallra mig in till stan nu och se om jag kan hitta nån present innan jag börjar jobba. Ska jobba ikväll och imorrn kväll. Är inte jättepepp, men det blir bra att få lite extra pengar. Idag är det dessutom public holiday här, så jag får $30 i timmen. Det kan jag stå ut med.

Förövrigt håller jag på att detoxa från nässpray och går således omkring och är konstant megatäppt. Tror jag får lov att använda lite ändå när jag ska jobba, kan bli aningens svårt att prata i telefon annars. Känns inte som att man har den bästa övertalningsförmågan när man låter som killen i reklamen: "Ni kvinnor pratar om att föda barn...". Ni vet?

Skitsamma, nu ska jag bege mig mot stan. Det är fint väder i alla fall. Blå himmel. Helt perfekt väder för skydiving... Åh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback