Resten av helgen

Han drog ju till slut, fönsterkillen, så Olle kunde komma hit och äta tacosallad. Riktigt gott blev det!




Nu ser man ju inte det för alla chips och sallad, men det ligger faktiskt massa goda tomater, gurka, avocado och köttfärs därunder också. Jag lovar!


Sen så gjorde jag mig i ordning och Olle slog in paket. Vi hade köpt en svensk frasbok till 21-åringen. Efter en del svärande från min sida, och suckande kan-vi-inte-gå-snart från Olles sida begav vi oss mot festen. Så här fina var vi.


 

 

Festen var otroligt mysig. 21-årsfester är sjukt stora i det här landet. Man hyr en hel lokal, och så har man catering, gratis dricka, DJ och massa mer. Och så är det en härlig blandning av vänner, familj, moster Agda och gammelfarmor. Allas humör var på topp och det hölls några otroligt fina tal. Jag och Olle stod i ett hörn och började nästan böla. Det är sällan men hör något så ärligt och genuint i det här landet. Mycket fint.

Sen blev det dans till DJ:n som faktiskt var så dålig att han nog själv betalat för att få komma och spela. Men vi var rätt dragna och dansade loss med Shaun, hans vänner och moster Agda. Missade sista spårvagnen hem och lyckades med nöd och näppe få tag på en taxi till slut. Åkte förbi North Melbourne och hämtade upp min housemate Labs, för att sen åka in till stan. Där dansade vi på the Joint i några timmar. The Joint är ett sånt här klassigt ställe som har så klibbigt golv att man får försöka låtsas att det är meningen att ens danssteg ska se ut som att man ständigt får kämpa för att dra loss fötterna från underlaget. Så efter nån timme tröttnade vi. Lyckades med nöd och näppe få tag i en taxi och åkte hem. En bra kväll överlag!

 

Igår var jag seg. Gratis öl på en 21-årsfest är farligt. Men efter att ha legat och vilat i sängen hela dagen mötte jag upp Jennifer för några glas vin på Workshop på kvällen. Det var mysigt, alldeles för länge sen vi sågs nu.

 

Idag ska jag försöka plugga lite. Har en uppsats som ska va inne på fredag som jag knappt börjat med. Men ämnet är tråkigt och jag är omotiverad. Nåväl, det har väl gått förut.

 

Nu ska jag gå och göra mig lite frukost och se vad Lachlan håller på med. Jag tror han håller på och planterar något igen framför vårt hus, det måste undersökas!


Kommentarer
Postat av: Peter L

Vad roligt att du kommit igång att blogga igen, och visar lite bilder!



Kram

Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback