Den artonde april

Gå upp i tid, städa rummet, tvätta en tvätt, svara på jobbmail avnjutandes gröt med äppelmos och kaffe. Jag inte på gröten då. Men till.

Gå en promenad i solen till universitetet, åka upp till fjärde våningen på Architecture Library och slå läger, sitta i några timmar och leta fakta till mitt första (av fem) blogginlägg till Net Communication. Packa ihop allt när magen börjar kurra, sitta på en bänk vid South Lawn och äta två mandariner, bli erbjuden att köpa The Big Issue av en man i rullstol.

Halvtimmes promenad hem i ett något mulnare väder, laga supergod wok med nudlar liknandes bandspagehetti, avnjuta middagen framför nyheterna och inse att det kanske blev en gnutta mycket sweet chili-sås.

Läsa några kapitel i First Language Acquisition-boken, bädda rent i sängen, ta en lång varm dusch, gå ner och titta på TV i soffan med mina housemates ett slag, göra ett kopp te och vandra upp på rummet igen.

Krypa ner i renbäddad säng med tidigare nämnd kopp te och lite choklad, slå på nåt avsnitt av The Wire.

Allt detta kan man hinna med på en dag. Förutom det sistnämnda. Det ska jag göra nu.

Kommentarer
Postat av: Peter l

Jättekul att läsa såna här "snapshots" från din vardag!



Kram

Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback