Prokrastinering

Ja, jag kan ju kalla titeln det, nu när min far så snällt upplyst mig om att det är ett nysvenskt ord som mycket väl går att använda i det svenska språket. Jag är något bitter att jag inte upptäckt detta tidigare, men får kompensera med att överanvända ordet nu i stället. Prokrastinering. Prokrastinering, prokrastinering, prokrastinering.

Så.

Sitter återigen nermyst i en soffa I Frank Tate och väntar på att jag ska börja plugga. Ja, jag fungerar lite så faktiskt. Jag måste lulla runt och göra massa annat krafs ett tag först. Sen blir jag arg på mig och sätter igång med pluggandet. Och så fort jag kommit in the zone så brukar det gå med en rasande fart. Nåja, en någorlunda god fart i alla fall. Som igår till exempel, då skrev jag ihop en halv uppsats när jag väl satt igång. Och andra halvan ska skrivas NU!. Omedelbums!

Motiveringsobjekt 1: En väska fylld med choklad. Bokstavligen.

Motiveringsobjekt 2: 9 dagar till Gold Coast.

Motiveringsobjekt 3: Mysmiddag med Adamanski ikväll.

Motiveringsobjekt 4: Fick tillbaka en uppsats idag med H2A i betyg, alltså näst högsta! Härligt att se resultat.


Det här borde väl får vem som helst motiverad. Sätt igång!



Kommentarer
Postat av: Mor

Härligt och duktigt med så bra betyg!

2010-04-21 @ 16:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback