Projekt

Det blir alltid att man drar sig lite nar man inte bloggat pa himla lange. Det kanns liksom som att man maste sammanfatta allt som man gjort sen sist. Och det ar ju ett himla projekt, sa da blir det latt att man struntar i det helt.
Men nu kastar jag mig in i det igen, och skriver om det jag vill helt enkelt. For det maste ju vara battre an inget.

Den har veckan har vi pasklov och mina ambitioner om att spendera lovet med att flitigt plugga och skriva uppsatser har hittills gatt fullkomligt at pipsvangen. Det har mest blivit seg, deg och ett antal avsnitt av "The Mentalist". Men man maste ju fa va lite ledig ibland ocksa, sa jag ser det som uppladdning av huvud och sjal infor den hektiska perioden som kommer nu innan jag och Adam aker till Gold Coast. Dessutom jobbar jag varje dag utom sondag den har veckan, sa helt ledig ar jag ju inte. Men det ska val forhoppningsvis bli lite klirr i kassan, vilket betyder fler aktiviteter och roliga saker nar vi aker till Queensland. Det blir kalas!

Har lamnat in tre arbeten innan lovet som jag lite spant vantar pa att fa tillbaka. Till skillnad fran forra terminen la jag faktiskt ner riktigt mycket jobb pa dessa, och blev till och med ratt nojd. Sa det ska bli spannande att se om det ger resultat. Det ar ratt frustrerande att kanna att man inte kan topp-prestera aven fast man gor sitt basta och lagger ner massa tid. Och det finns dagar nar jag blir arg for att spraket hindrar mig. For det gor det saklart till viss del, aven om jag marker hur mycket jag lar mig och utvecklas. Men det ar bara att kampa pa. For jag trivs bara battre och battre i skolan (aven fast jag har en hat-vecka just nu). Anda sen jag bestamde mig for att skippa praktiken i tredje aret och lata min Media & Comm-examen ta lite mindre del, och istallet lagga till en lingvistik-examen ocksa, ser jag verkligen fram emot det jag har framfor mig. Det kanns kul!

Idag nar jag kom hem och precis kommit innanfor dorren horde jag ljudet av droppande vatten. "Tusan", tankte jag, och trodde det var nat som lackte eller nan kran som statt pa. men nar jag kikar in i vardagsrummet ser jag ett stort schabrak som lyser och porlar. Efter att ha granskat det narmare kommer jag fram till att det ar nagot slags minivaxthus som nan av grabbarna slapat hem. Komplett med bevattningssystem och UV-lampa stod det och puttrade och nagon hade satt lite dill och graslok. Jahapp.

Trivs fortfarande valdigt bra i huset, aven fast jag sallan ar hemma numera da jag spenderar mesta tiden hos Adam. Det ar mest praktiskt sa helt enkelt, det tar bara tio minuter med tag + fem minuters promenad hem till honom. Dessutom ligger det pa vagen till hans jobb, aker han fran mig blir det nastan en timmes extra restid. Men det gor absolut ingenting, hans house mates ar grymma och vi kommer bra overens. Att Adam dessutom ofta har lagat middag och ger mig en kall ol i handen nar jag kommer hem till honom efter jobb eller uni, gor ju inte saken samre :)

Adam jobbar stenhart pa sin svenska. Han har utokat sin vokabular nagot och kan numera saga fler saker an "luktar bajs". Jag brukar skriva en liten historia till honom varje morgon som han sen oversatter under dagen, med hjalp av ordbok saklart. Han ar jatteintresserad och vill verkligen lara sig, och det gor det ju bara roligare att lara ut :) Har bett mamma skicka nagra gamla Bamse-tidningar sa han far nagot att ova pa.

Var och sag Carl-Einar Hackner med Evie forra veckan. Han ar har som del av Melbourne Comedy Festival. Hade aldrig sett honom live forut, men han var otroligt bra. Helt sjuk i huvudet och bara allmant hysteriskt, haha. Skrattade mig igenom hela timmen. Stallet det var pa var valdigt litet, och det var kanske bara 20 personer dar. Och efterat kom han ut och tackade och skakade han med alla. Kul! Ska definitivt slapa med Adam dit ocksa (kanske imorrn!) och indoktrinera honom med lite mer svensk kultur.

Det kommer som sagt bli nagra tuffa veckor nu, men det ar bara att bita ihop och jobba undan sa jag kan njuta fullt ut av vara fem dagar pa Guldkusten. Kommer bli perfekt med lite sol nar vintern borjat komma har. Sen sa ska det inom en snar framtid bokas en resa hem till Sverige i sommar, sa da far jag annu mer att ser fram emot! :)

Tva timmar kvar till stangning. Sista timmen stadar man, sa den svischar bara forbi. Men timmen innan dess ska jag forsoka lasa lite Medie- och kommunikationsvetenskap, sa jag kan borja titta lite pa mitt nasta arbete sa smatt snart. Vi ska analysera hur sprakanvandandet i artiklar som ror samma amne skiljer sig mellan olika tidningar. Sa det kan nog komma att bli valdigt intressant. Ska bara komma pa nan intressant handelse att forska om.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Micke

Åh ska ni resa upp längst kusten? Gud va roligt, blir lite avundsjuk! Ni kommer ju få det helt underbart bra, verkligen något att se fram emot!



Roligt att Adam lägger sån energi på att lära sig svenska också, ni får se till så att han kan följa med till Sverige i sommar och får användning av sin nya svenska. 3 rätters väntar ;)



Ha det bäst vännen och kämpa på med skolan, du läser ju någonting du gillar och då kommer det gå bra (även om det känns lite segt och tungt ibland).



Hälsa Adam! Kramar!

Postat av: Helena

Ja, jag fick en resa till Gold Coast av honom i fodelsedagspresent :) Vi ska bara vara dar i fem dagar, sa vi kommer nog halla oss kring Surfers och Byron, men jag har aldrig varit dar sa det ska bli hur kul som helst! :)



Ja, det ar jattekul! Forhoppningsvis kan vi ga och boka biljetter pa lordag, och da blir det spikat sen! :)

2010-04-08 @ 05:11:40
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Micke

Oh shit, vilken underbar present! Fan va nice, hoppas verkligen ni får en riktigt riktigt bra resa! Ni kommer få det helt absolut underbart, det kan jag lova :)



Kul att få det spikat med biljetter, håller tummarna att allt blir bra och som ni tänkt er!

2010-04-09 @ 09:22:30
URL: http://fortitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback