Aningens segt

En vecka tillbaka i skolan, och jag måste erkänna att det känns segt. Är inte direkt peppad på att plugga. Fast idag har jag varit rätt duktig och stannade kvar i skolan och läste igenom artiklar som jag ska använda till ett arbete. Satt mig till och med och försökte använda en mikrofilmsläsare för att kolla upp lite äldre artiklar. Det var inte det lättaste att lista ut hur man använder en sån ska jag be och få  tala om, det var mest en gigantisk maskin med massa knappar. Som tur var kom det en snäll bibliotekarie och hjälpte mig, så jag slapp sitta där och se dum ut alltför länge. Nu gäller det bara att ta sig i kragen och skriva fanskapet också.. Har... ingen... lust...

Nä, nu skiter jag i det här och åker hem till Adam istället. Tar med mig datorn så han kan plugga lite svenska, så kanske jag blir lite peppad att plugga också. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Peter L

Påminner lite om mitt jobb. Det handlar mycket om att tänka ut saker, leta information, skapa, skriva. Tar emot ibland faktiskt (särskilt om det är svårt så man inte vet hur man ska göra), även om det i princip är kul. Skillnaden är att jag får betalt och du får betala för det. Livet kan verka orättvist ibland.



Ha det bra ändå, och stor kram! Vi räknar ner tills ni kommer.



Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback