Hemma

Nu är jag hemma. Har ätit tre ost- och skinkmackor och druckit en stor kopp te. Det var välbehövligt, och allt känns lite bättre nu. Det blev ingen utgång, men det gör inte så mycket. Jag är glad ändå.

Det var längesen jag drack te. Konstigt, med tanke på att det är en av dom bästa sakerna jag vet. Jag tror jag ska börja dricka mer te igen. Te gör mig glad.

Okej, det här är två väldigt innehållslösa inlägg. Men jag har insett att skrivarglöden kanske behöver lite hjälp med att hitta tillbaka till mig. Så därför tänkte jag att bara skriva lite skit skulle hjälpa. Varför inte.

Det har varit en lite jobbig period nu ett tag. Oj, vart kom det där ifrån? Se, bara man kommer igång så går det liksom automatiskt att lätta på hjärtat. Nej, men både jag och Jennifer har (haft oturen?) att umgås med människor som tagit väldigt mycket av vår energi. Utan att ge så mycket tillbaka. Såna tycker vi inte om! Men det kan vara svårt att märka sånt med en gång. Och ibland ännu svårare att ta sig ur det.

Nu är jag dock påväg ur det. Är det nåt jag faktiskt inte klarar av, så är det tjafs. Orka? Så saker börjar kännas mycket bättre nu. Det finns ingen absolut anledning i hela världen att lägga energi på dumma, jobbiga, konstiga, krångliga människor eller människor som gör dig ledsen, när det finns så fruktansvärt mycket underbart folk där ute, som bara gör dig glad och lycklig. Kom ihåg det.

Imorrn är jag ledig. Sovmorgon. Som om jag inte haft det dom senaste två veckorna, haha. Men det spelar ingen roll. Jag gillar att sova. Speciellt på mornarna.

Och ibland på kvällarna också. Som nu ungefär.

Vågbrus och doften av saltvatten.


Kommentarer
Postat av: Micke

Mycket har jag lärt mig av dig, men det viktigaste är ändå precis det du skriver i det här inlägget. Varför lägga energi på massa konstiga människor som bara sänker en. Det är något jag alltid kommer ha med mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback