Fredagkväll

Hade världens mysigaste kväll med Evie igår. Gick längs Southbank och köpte mat på en foodcourt, som vi gick ner till floden och satt oss och åt. Sen gick vi bort till Riverland och tog en öl och spanade på men in suits. Sen gick vi tillbaka hela vägen längs Southbank igen och gick och köpte glass som vi åt i solnedgången. Haha, den perfekta dejten:)

Dessutom bestämde vi att vi ska åka till Sydney i fem dagar. Den 28e åker vi. Ska bli otroligt roligt att komma tillbaka dit igen, har saknat det! Fem dagar av strand och Sydney-urspår. Det kan inte slå fel.

Ändå problemet stötte vi på när jag skulle försöka och ringa och boka hostel. Blev nekad på flera ställen för att dom inte tar emot australienare. Förklaringen var att "backpackers och australienerare går ofta inte ihop". Nej, det kan jag i och för sig hålla med om, men vad är det för diskriminering? Får dom ens göra så? Är det inte rasism att döma ut ett helt folkslag bara för att några bråkar? Nej, hit med en jämställdhetsombudsman säger jag bara. (Visst har vi såna i Sverige..?)

Idag har vi haft team meeting på jobbet Var hur trevligt som helst faktiskt, saknar sammanhållningen man får när man aldrig jobbar tillsammans med nån. Vi har massa nya produkter på g också, som jag faktiskt ser fram emot att få vara med at promota och sälja. Se, jag har fått upp gnistan för mitt liv här igen, wohoo!

Nej, nu är det dags att hoppa in i duschen och göra sig i ordning. Evie och jag + förhoppningsvis lite folk från jobbet ska (såklart) till Euro Bier cafe och se Sulfury spela. Åh, det kommer blir en grym kväll, det känner jag på mig.

Har varit så himla glad och uppspelt hela dagen. Det gillar vi. Då vet jag att jag håller på att hitta mitt rätta jag igen.

Ha en underbar dag/kväll! Det ska jag ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback