Måndag

Lagomt seg i kroppen efter en morgonspringtur. Som inte blev så mycket till springtur, eftersom jag halvsov och var så seg att jag fick släpa mig runt. Men skönt var det i vilket fall.

Mm..mmmorgonte. Jag skulle kunna leva på te, enbart. Släng i lite vitaminer och mineraler och andra saker man eventuellt kan tänkas behöva, så kör vi på det. Varför inte köra på ett vinnande koncept liksom..? Russian Earl Grey is the shit.

Jag kan verkligen inte förstå att det bara är två månader kvar tills jag åker tillbaka till Australien igen. Det känns helt overkligt, det har nog inte slagit mig än. Nåväl, det är väl bara att fixa det som fixas skall och sen njuta av när dagen kommer. Som en glad överraskning liksom. "Hoppsan, sitter jag på planet till Melbourne nu..? Nämen så trevligt!" Nåt ditåt.

En sak som verkligen pekar mot att det börjar dra ihop sig, är att jag jobbar fler timmar nu, för att kompencera för dom jag inte kan jobba sen när jag har åkt. Ja alltså, timmar flyttas från det schema jag skulle haft i slutet på juni, precis innan jag åker, tills nu. Därför ska jag alldeles strax knata iväg och jobba. På en måndag! Kan inte minnas när det hände sist.

En fruktansvärd nackdel med att bo i Forssa, är det ohyggliga oväsen som utövas på mornarna. Är det inte sopbilar som backar med ett ljudligt  beep beep beep beep, så är det parkförvaltare som blåser bort löv men den största maskinen med högst ljud dom kunde hitta, eller föräldrar som slirar in på gruset för att lämna sina skrikande barn på dagis. Allt detta sker före klockan sju på morgonen.  Snälla nån, jag vill sova!!!

Nu ska jag häva teet jag har kvar, sen sätta lite fart.

Huj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback