Göteborg

Fyra dagar i Göteborg kan gå sjukt fort. Speciellt om man är totalt död/däckad/bakis under en hel dag. Och då skojar jag inte, jag kunde i röra mig. Nåja, orutinerade är vi alla ibland, och kvällen var ju faktiskt rätt rolig ändå.






Efter att nästan ha återhämtat oss tills igår vågade vi oss i alla fall ut på Göteborgs gator. En härlig promenad i vårväder tog oss bort till Linnéstan där vi åt god lunch på en grekisk restaurang. Sen blev det fika med en sönderpluggad stackars Simon. Chalmersfolk i tentavecka är inte att leka med.. Hursomhelst var det väldigt roligt att träffa honom, och jag är återigen glad att jag faktiskt inte går där, utan nöjer mig med att vara en förklädd tomte (eller hur var det nu?) Stötte på Sofies syster Lisa som satt och fikade på samma café som oss. Världen är liten ibland. Eller åtminstone Göteborg.

Sen blev det stressigt à la Helena style och det blev snudd på språngmarch ner till Biopalatset, där jag, Kajsa, Elin och Kristin gick och såg Slumdog Millionaire. Väldigt fin och välgjord film som man blev otroligt glad av. Kvällen avslutades med några öl tillsammans med världens goaste tjejer. Hur grymt som helst. Dagar som dessa känner jag verkligen att jag saknar att bo i Göteborg...


Nu sitter jag och gör ingenting och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag kan åka ner till centralen och hoppa på tåget hem. Förhoppningsvis går hemresan snabbt, jag har ju ändå massa bra saker att läsa (bland annat Lilla Fridolfs julutgåva som jag fick av Kristin i födelsedagspresent :) ) och datorn laddad med film och Monkey Island 3 (vilket i och för sig hänger sig var femte minut, men vad gör man inte). Visserligen måste jag byta två gånger, men jag slipper vänta en timme i Örebro, vilket är guld värt.

En annan sak man gör ganska bra på tåg är att tänka. Filosofera. Fundera. Med Coldplay i öronen och landskapet svischande förbi kommer man till dom bästa slutsatserna. Känns som jag kan komma att behöva det idag.

Nej, nu ska jag dricka upp mitt te. Håller ju så sakterliga på att bygga upp mitt beroende igen. Saker börjar ordna upp sig så att säga.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback