I'm back!

Det ar helt otroligt, sjukt, ofattbart. Men nu ar jag har. Och det sjukaste ar att det inte kanns som nan stor grej overhuvudtaget. Jag kunde lika garna satt mig pa taget och akt till Goteborg. Men det ar sa himla skont att det ar sa avslappnat, att jag kanner mig sa hemma .

Melbourne har redan flera ganger gjort sig paminnd varfor jag alskar att vara har. Atmosfaren, stamningen, manniskorna.

Jag har druckit min favoritol pa mitt favoritstalle, Workshop. Det var dar jag satt och grat ogonen ur mig for ganska precis 13 manader sen, kvallen jag skulle aka hem. Och det sag precis likadant ut, var precis lika grymt som det alltid varit. Uppfor trappan in; fram till baren som ar trashigt men samtidigt hemtrevligt inredd. Bestallea en Coopers Green, min favoritol. Se pa hur bartendern rullar flaskan nagra ganger innan han oppnar den, precis som man ska gora. Ut och sitta pa den halvt tackta balkongen, med soffor och snygga trabord, hoga, slitna glasfonster och mysiga gasolvarmare. Stamning. Vanner. Ol. Underbart.

Idag har jag skuttat omkring pa stan med ett leende pa lapparna och fixat saker. Skaffat mobil. Tittat pa folk. Legat i parken och solat (ja, faktiskt! Nar solen lag pa var det hur gott som helst). Haft ett grymt samtal med en gammal australiensk man (med kapp och hatt och hela kittet!) som var lite bitter for att det gick daligt for honom pa biljard, men som det genast borjade ga battre for nar jag peppat honom lite. Han onskade mig lycka till med allt jag foretar mig har i livet. Det ar sana samtal jag saknat sa mycket! Slumpvis moten och en liten inblick i nans annans liv for nagra minuter. Jag alskar det!

Nu har jag suttit har och nordat mig i nagra timmar, pratat med mor och far och fyllt pa endorfin och lyckorus-depaerna till max, tack vare varldens finaste. Lycklig och taggad till max ska jag springa upp till rummet och gora mig i ordning, sen ska vi ut och ata pa nat av vara favvostallen. Sen ska vi ga ut och dricka ol - pa vara favvostallen. Och vet ni..? Det finns sa manga! Den mangd coola, grymma, annorlunda, helskona, galna, klockrena barer som finns i Melbourne, det tar tid att rakna upp. Och den tiden har jag inte nu. For nu ska jag ut och uppleva det pa riktigt.

Ahhhh!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag är så glad för din skull. Det är så kul och läsa hur glad du är, hur lycklig du är! Det värmer i hela kroppen, hoppas du får det fortsatt underbart. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback