Pluggångest?

Vet ni hur mycket jag pluggade igår? Absolut i-n-g-e-n-t-i-n-g. Skitbra. Visserligen var hjärnan som kola hela dagen så det skulle inte gått in så mycket i alla fall. Så istället för att ens försöka bestämde jag mig för att ha en officiell göra-absolut-ingenting-dag. Vilket gjorde att dagen spenderades med att äta godis och chips, och med att titta på mer än en halv säsong Buffy. Yes!

Idag har jag faktiskt pluggat endel. Fast det är många saker jag inte förstår. Och jag har tenta snart. Är det bra? Antagligen inte. Men det känns som att det ordnar sig. Sista minuten-plugg är definitivt underskattat; jag tror inte folk förstår hur sjukt mycket man faktiskt får in i skallen när man extrempluggar. Å andra sidan är det ju ytinlärning av allra högsta grad eftersom man glömmer bort 99% av allt man lärt sig så fort man gjort tentan. Men nu är det ju så här det svenska skolsystemet är uppbyggd, så vad gör man. Icke heller att förglömma att en gång i tiden var jag en jävel på att plugga. Fanatisk? Tja, varför inte. Så någonstans ska väl mina gamla skills finnas kvar. Det gäller bara att motivera sig till att  plocka fram dom också.

Det är otroligt, sjukt, fint väder ute. Jag vill åka ut till havet. Det har jag velat hela dagen, men jag tänkte att jag skulle plugga först. Och nu känns det nästan lite sent. Ska kanske ut med Kajsa ikväll, men hennes mobil funkar inte så jag kan inte ta reda på hur det blir. Jaja, den som lever får TBC.

En sak som definitiv är underskattat (och jag vet att du kommer hata mig för alltid nu Sofie, förlåt!) är Geisha Orange dream. Så sjukt gott! Helt klart den bästa study motivation...en. Extra bra om man ska plugga med Sofie eftersom jag då kommer få ha den alldeles för mig själv. Har man i stället till exempel toblerone (vilken är en mycket vanligt förekommande study motiviation) brukar det förr eller senare urarta i ett inte så vackert slagsmål om denna. Stolar flyger, biblioteksböcker kastas, och diverse hemska citat från någon av Edgar Allan Poes böcker skriks höglutt, varpå bibliotekarierna börjar hyscha argsint och skickar säkerhetsvakterna på oss som får släpa ut oss därifrån.
Sa jag inte att jag var en jävel på att plugga?

Nu fick jag äntligen tag på Kajsa. Det blir lugn utgång, a.k.a sitta och dricka öl och snacka på nåt mysigt ställe. På Stars & Bars till exempel, så kan vi passa på att hälsa på grannen, haha!

Nej, nu ska jag ringa Simon och se om vi ska styra upp nåt. Sen borde jag hinna med lite mer plugg också. Och att laga mat. Underbara studentliv.



Tutti la frutti!

Kommentarer
Postat av: Peter L

Om du visste vilka nostaligvibbar jag får av det där med att inte-förmå-sig-att-plugga-förrän-absolut-sista-minuten-och-knappt-ens-då. Så är det bara. Vad som helst är roligare än att plugga. Att skriva blogg, t ex (fast det fanns inte för 39 år sen). Jag läste science fiction, komponerade visor till mitt gitarr-klink, t o m städade. Vad som helst annat än att plugga. Förrän sista kvällen, ungefär. Och då var det ju försent. Och jag lovade mig själv att börja i bättre tid före omtentan...



Trots allt fick jag ihop min examen till slut, även om det tog något år extra.



Kram

Pappa

Postat av: SofieMadelene

NEEEEEEJ! Helena! VAD HAR DU GJORT? Blanda apelsin med något så rent, så oförstört, så fantastiskt som choklad är en SKYMF, en skymf säger jag! Mot allt brunt i hela världen!

Men, ja du har rätt. Jag kommer inte närma mig ditt plugggodis ens med en tång på en lång pinne som en långamrad finländare håller i medan jag ringer honom från en lite ö i Stilla Havet för att fårga hur det går och hur han gamla mamma mår.

Så. jag är klar nu.

(Och jag tycker fortfarande inte om hela hostel-livet. Kalla mig härmed Kulla Gulla.)

2008-10-20 @ 21:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback