Hemhemma

Ja, även om jag är en rätt rastlös person som är ute och flänger mycket så kommer det här alltid vara det. Hemma med stort H. Så här ligger jag då, i min alldeles för mjuka säng i mitt flickrum och blickar upp på tapeterna med rosa björnar på.  Det är inte utan att det känns.. riktigt mysigt om jag ska va helt ärlig. Mätt och belåten efter en middag bestående av mammas suveräna pannbiff tror jag att jag kommer sova riktigt gott också.

Haha, jag ligger med pappas miniminiminidator i sängen och snackar med Kajsa. Vi ligger här och planerar vilka pakter vi ska styra upp när vi söker till Robinson. Och vilka personliga saker vi ska ha med. Kajsa tar sina hårförlängningar och jag en partyhatt. Vad mer kan man behöva? Skulle dessutom chansen infinna sig att ligga med Peter Jihde är det jag som har förtur. Det gäller att göra upp alla eventualiteter på förhand.

Jag frågade pappa om han möjligtvis hade lite kvällslektyr till mig. Ja, av den rumsrena sorten då. Jag fick välja på Illustrerad Vetenskap och Herman Hedning. Kvällen är räddad.

Ja, förresten. Tentan gick bra. Tror jag. Hoppas jag.

Nu ska jag sova.

Nightynight.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är väldigt intressant. Vi träffades knappt alls när du bodde här, och nu känns det helt förfärligt att du är så långt borta...! haha. Man saknar inte kon förrän båset är tomt. men det var ett bra beslut i alla fall! Intelligent. Du är bra på sånna beslut. Tack för i fredags förresten! Det var så kul. Jag kommer ju inte ut så ofta. Och så var det ju meningen. Faktiskt. Helst sjukt när den första låten de spelar är min favorit dansalåt. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback