Antligen...

...ska jag ut och resa igen!

Efter att varit mer eller mindre bofast i nio manader har jag val nastan forbrukat min ratt att kalla mig backpacker. Men nu jobbar jag sista veckan nasta vecka och sen ar det dags for lite aventyr igen.

Eftersom jag har begransat med tid och aven med pengar sa bestamde jag mig for att koncentrera mig pa nagra fa saker och gora dom ordentligt. Sa det blir  tredagstur i fyrhjulsdriven bil med taltning pa Fraser Island och tvadags segeltripp i Whitsundays pa en racingbat. Lite dykning ska ocksa hinnas med. Behover jag saga att jag langtar?

For ovrigt har jag idag inforskaffat sex stycken stubbie holders, sa nu ska jag val klara mig. Kinesen som salde dom till mig sa att om man drack en ol ur en sadan, sa blev man inte full. Fast han rekommenderade inte att man korde bil efterat. Detta ska saklart testas och rapporteras efterat. Ja, inte det dar med bilkorandet alltsa, det andra.

Det ar sa segt att jobba pa en lordagkvall. Det ar sa dott! Visserligen ar det val bra att folk har nat battre for sig an att vara har, men jag vill ju ocksa ga ut! Snart sa. Bara tva timmar kvar. Hoppas Lucy kommer snart och haller mig lite sallskap. Ar ratt trott i och for sig. Spelar Green Day for att forsoka piggna till lite. Det gar val sadar. Vi var ute i gar kvall ocksa, en spontan kvall som blev jattelyckad. Inte mindre an tva barer lyckades vi pricka in, i vilka det jobbade bartenders som aven ar stammiskunder pa Global Gossip. Detta resulterade i halva priset pa drinkar och gratis shots. Tack och bock!


Ska sova inne i stan i kvall, pa hostelet ovanfor internetcafeet. Gjorde det igar natt ocksa, och det ar sa himla skont. Nara till jobbet. Nara till allt. Folk omkring en. Tror nog att jag kommer flytta in pa heltid dar mina sista veckor i Australien, sa jag kan njuta och ha riktigt roligt sista tiden. Pallar verkligen inte att bo kvar hos Rorys familj langre. Speciellt inte med alla resorna.

Tillagg pa vill-ha-nar-jag-kommer-hem-listan:

  • Svensk grillmat


Nog for att Australien ar bra pa det dar med grillning, men det ar anda inte samma sak. Absolut inte.



Nu var Lucy in och vanda, hon skulle ga och kopa sushi. Mmm...sushi... Sjalv bestar min middag av tva Up & Gos. Smarrigt varre.


Ja, men hur blir det nu da? Jag vet fan inte. Ah.


Kristin, jag saknar dig. Du hade vetat vad jag skulle gora. No berries.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas du får några underbara upplevelser de här sista veckorna! Massa kramar

Postat av: BR-Jenny

Hejsan har glada nyheter. Förra året kom det Sommarmust! Så det borde ju dyka upp även denna sommar.

2008-05-20 @ 10:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback