Top Notch!

Woohoo! Sitter på X 2000 till Göteborg - i första klass - vilket betyder gratis Internet. Jag är rätt nöjd men har väl egentligen börjat sätta standarden här efter att ha umgåtts med diverse brats som bor på herrgårdar och äter kakbufféer med scones. Top Notch är det enda som duger.

Och solen skiner också! Det är ju såna här dagar jag faktiskt förstår varför det går att tycka om Sverige med, och till och med tycka om det väldigt mycket. Visserligen har jag jobbat dom tre senaste dagarna och knappt stuckit näsan utanför ett bastuvarmt Kupolen, men ändå. Jag är framme i Göteborg om lite mindre än två timmar och förhoppningsvis går det att få in en liten sol- och badtur lite senare. Jag skulle ju inte säga nej till lite sol på min bleka kropp om man säger så.

Jag valde att hoppa över Gotland i år, mestadels på grund av pengabrist. Familjesemester i all ära, men jag känner att det blir lite för mycket att extremumgås i en vecka och inte ha några egna pengar att komma ifrån lite. Visst kommer jag sakna det, men jag har nog växt ifrån det där lite efter att varit ute så länge själv på resande fot. Men Göteborg blir ett rätt bra substitut faktiskt. Lite klippor och hav finns det ju där med, om jag inte minns helt fel. Och Gotland ligger ju kvar. Tur det, för det finns ju faktiskt inget som slår Gotland. Inte i Sverige i alla fall.

Haha, tanten bakom mig har druckit upp dom två flaskor vin som fanns på tåget, och nu är hon sur för att det inte finns mer. Ska ta och fråga efter lite champagne tror jag, och rysk kaviar som tilltugg. Top Notch var ordet!

I och med att jag inte riktigt orkar vara hemma så har jag sökt lite restplatser på utbildningar vid Göteborgs Universitet. Känns som att det är i den staden jag ska vara i höst. Det är ju där alla mina nära och kära är. Och så kommer ju Kristin hem om två veckor, vilket är helt sjukt, galet, underbart bra!=D
Och när man är en fattig Helena utan pengar så är det en väldigt tur att det finns en Alexander Skarsgård som låter henne komma och bo med honom och trattkatten. Det tackar vi för! Räddare i nöden är bara förnamnet...

Annars då?

Jo, jag har druckit öl ur en flaska utan hals, sjungit goddaggoddaggoddag på Allsången, härjat omkring i Sundsvall i dagarna tre + varit på en extasbringande konsert med The Ark, spelat kazoo till en Christer Sjögren-låt (och funderat på om det kanske går att söka in med det som huvudinstrument till Musikhögskolan...?), nördat mig med Diablo II hela nätterna, gått på Tivoli och druckit gigantöl i Köpenhamn (och snudd på lärt mig räkna på danska... Det ni!), fyllekört permobil med en nigerian i Lund, sovit i en bastubil i Åhus + tittat på när Gosegrabben och BögBjörn spelat beachhandboll, snackat minnen över x antal öl med Carro (The green guy's name is Thomas, ha!) och försökt komma upp på en takterass utan större framgång, härjat omkring på Liseberg vilket inkluderade massa berg- och dalbaneåkande med Elin, vattenkrig i Flumeride med genomvåta kläder som resultat, en promenad i spökhuset där Helena blev så rädd att hon tacklade Elin in i väggen och en Magnus och en Olof som var lagomt assalongs. Detta resulterade i sin tur att Helena som var (något bittert) nykter fick den stora hedern att köra Magnus fina bil hem. Weeeeiiii!! :) Som pricken över i:t fick jag även besök av ett blomsterbud på jobbet här om dagen, som levererade en blomma från... Kalmars Högskola. Fjäsk på hög nivå, men även om utbildningen verkar grym så känns det inte riktigt rätt för mig just nu. Fast blomsterkillen hade jag ju tagit utan att tveka, var rätt nära att ge tillbaka blomman och fråga ut honom på dejt, ha!

Så ja, nog sysselsätter jag mig allt, även om det varit dött i bloggen. Vet inte om jag kan påstå att jag landat hemma, är snarare mer rastlös än nånsin. Däremot har jag insett att man kanske inte alltid behöver fly till andra sidan jorden för att komma bort. Även om jag saknar det. Väldigt väldigt väldigt mycket.

Nej, om man skulle försöka sig på en tupplur kanske. Och eventuellt ringa Magnus och se om han är vaken. Tysklands nationalsång fungerade ju rätt bra som väckning på Felix igår i kombination med Synaesthesia, så jag får väl prova det igen då.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tjosan.

Det låter som om du roat dig i alla fall. =D Jag funderar på att flytta till Skåne och jobba på konditori. Om de vill ha mig vill säga. Börjar misstänka att cv:t jag skickade var löjligt, fånigt och dessutom luktade illa, så... förmodligen inte.

Ha!

Titta på: "Flight of the Conchords". Únderbart!

Jag saknar dig! Var för flyttar alla till Göteborg??? Bajsstad.

2008-08-12 @ 16:43:52
Postat av: Pappa C

Sjukt länge sedan jag fyllekörde permobil med en nigerian.



Hoppas det känns skönt att ha kommit hem igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback