Manaden som gatt

Okej, jag vet, jag har gjort det igen. En manad utan uppdatering. Dalig stil kan tyckas. Speciellt eftersom att jag faktiskt jobbar pa ett Internet cafe. Dock vill jag saga till mitt forsvar att vi faktiskt inte far anvanda datorer om det ar fullt och ko. Och man kan bli ratt trott pa datorer nar man umgas med dom hela dagarna...

Hursomhelst, jag slutade for en stund sen och sitter nu och vantar pa att Rory ska komma och hamta upp mig. Men han ska aka hela vagen fran Rosebud sa det tar nog en stund. Och for en gangs skull, hor och hapna, sa ar det faktiskt inte nan ko(!) Sa jag skyndade mig att roffa at mig en dator och ska nu uppdatera er om vad som hant pa sistonde. Har tom varit sa duktig och laddat upp massa bilder, sa se och njut!

Jul och nyar passerade och blev rikitgt trevliga. Jul spenderades hemma hos Rory med familj och firades, inte helt otippat, med BBQ och ol. Fantasifullt varre. Nyar blev det fest med nagra av Rorys kompisar (for mycket?) champagne och otroligt mycket gaende omkring i staden.

Basta julklappen pa lange fick jag i alla fall av Rory som tyckte att jag borde borja bras pa honom lite mer. Darfor ska jag nu satta mig i ett flygplan och under en halvtimme instrueras i hur man ska flyga fanskapet. Aningens nervos maste jag erkanna att jag ar, men jag laddar upp med att kopa en flygarmossa med googles och skinflarpar pa sidorna och spela flygspelet Rory har pa sin mobil. Och jag menar, hur svart kan det va??

Julklapp
Tadam! Jag kommer va basta piloten ever! Bergis.

I mitten pa januari hade jag en fyra dagars ledighet sa jag och Rory passade pa att aka pa roadtrip ner for Great Ocean Road. Antligen! Med tanke pa dom otaliga ganger jag akt till Warrnambool (som ligger i slutet av Great Ocean Road) utan att faktiskt ta kustvagen sa var det verkligen pa tiden.
Helt underbart var det i alla fall och jag fick verligen mitt lystmate i klippor, vagor och hav. Jag njot!

12 apostels
Poserar glatt framfor den mest kanda vyn - The twelve apostles


I slutet av den andra dagen akte vi ut i bushen och jag fick for forsta gangen se vilda koalor. Sa sota! Ni forstar inte...
Nagot trotta borjar vi dock bege oss mot Warrnambool for att sova eftersom att det borjar skymma. Bara en liten bit pa vagen far vi dock lov att stanna for vi ser nagot som ligger pa vagen... Det ar en liten koalabebis! Den ligger och kravlar pa magen och verkar inte riktigt veta vart den ska ta vagen. Nar vi gar ut ur bilen for att titta om den ar skadad tittar den upp mot oss och borjar sedan klattra upp for Rorys ben. Vi ringer viltvardare som kommer for att titta till den. Den ser ut att ma bra och vi lyckas fa upp den i ett trad igen.

Men ni forstar inte hur otroligt, sjukt sot den var! Sa liten och lurvig och mjuk, och... Jag vet inte hur jag ska beskriva det.. En san upplevelse, att fa halla i en vild koalaunge! Snudd pa extas.


Rory och koala
Sotare och sotast


Jag och koala
Gos!


Efter att ha tagit oss tillbaka fran den magnifika havsvagen akte vi ner till Rorys foraldras husr i Rosebud dar det stod pingisturnering med utkladning pa schemat. Jag forlorade alla matcher men var ratt glad anda. Rory vann allt och var kanske aningens gladare.

Handshake
Rory och James, innan match.

Winner and loser
Justin, den bittra silvermedaljoren och Rory som stolt visar upp sin pokal.

Swedish outfit
Vem har sagt att tennisspelare har vita klader? Dessutom, man maste ju visa var man star. Notera att jag for att forhoja aktheten pa det hela aven bar Bjorn Borg-underklader. Anvand er fantasi. Ehm, naja. 


Pa allman begaran... eller kanske snarare pa mammas begaran, sa kommer nu har bilder pa 70 Nicholson st, som jag kallat mitt hem sen borjan av december.. Nu kommer iof bara bo dar till nasta onsdag eftersom hon jag hyrt rummet av kommit hem fran Thailand, men anda. Varsagoda.


rum2


rum1


rum3

rum4


rum5
Vardagsrum


rum6
Kok



rum9
Uteplats



rum10


rum8
Framsida


rum7


Aningens stressad maste jag erkanna att jag ar over att hitta nanstans att bo. Men bade jag och Rory spenderar hela dagarna emd att leta stallen, sa det ska nog ga bra.

Ja just det, for er som inte redan vet det... Jag kommer inte hem nu  pa mandag, som det var tankt fran borjan.  Jag har namnligen ansokt om (och fatt) ett andra Working Holiday Visa. Funderade ratt mycket fram och tillbaka, men kom fram till att det inte alls kandes kul att aka hem till Sverige nu. For det forsta for att det ar manga roliga saker som hander har nere fram over. Och dessutom for att det skulle kannas mycket roligare att komma hem i slutet pa maj/borjan pa juni, da sommaren borjar; det ar inget snoslask (forhoppningsvis, ha!), Matlidas student, Jannes 50-arsfest, Gotland osv. Sa sa blir det!

Det ar helt sjukt och ofattbart att jag varit har i ett ar nu. Helt sjukt. Vilket ar det varit... Vad mycket jag vart med om... Grymt!!

Lite ensamt kanns det allt med, ar nog "sist" kvar. Alexander ringde nan vecka sen fran flygplatsen i Sydney, da han och Recy vantade pa planet till Thailand. Det kanns precis som igar vi satt pa Arlanda och vantade pa flyget, full av forvantningar... Och sa underbart kul vi hade det. Mina forsta tre mander i Sydney, och manaden pa Nya Zeeland var dom basta i mitt liv. Forst med Alexander, Carro, Malin och Alvida, sen med Kristin. Kunde jag skruva tillbaka tiden och gora det igen skulla jag inte tveka en sekund. Och jag skulle gora det om och om igen... Nostalgi.

Ja, det var val allt jag hade att skriva om den har gangen. Rory borde vara har snart och Mike som jobbar stangning har borjat stada datorerna runt mig. Ha, jag tror han vill att jag ska flytta pa mig.

Och forresten, jag saknar faktiskt Sverige allt mer ofta. Langtar hem da och da. Sa jag ser valdigt mycket fram emot att komma hem till sommaren. Jag ar bara inte riktigt fardig har an, okej? :)

Sol, sand och hav.

Helena

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vännen!
Kul med bilderna. Oh, jag kan inte se mig mätt på den lilla lurviga gosisen! Förstår att det måste ha varit ljuvligt att få ha den i famnen, vilken känsla. Hoppas det gick bra för den och att den hittade sin mamma. Även om det känns tomt efter dig och saknaden är stor så förstår jag dig, att komma hem till detta trista väder som vi har här nu är inget att suckta efter. Bättre om några månader då när Sverige visar sig från sin bästa sida. Så jag förlänger reseförsäkringen i fem månader till... Ta väl hand om dig!!!

2008-02-01 @ 13:15:04
Postat av: Peter

Jättekul att få lite uppdateringar och bilder, även om vi har kontakt rätt ofta i telefon. Jag är inte så bra på att uppdatera min blogg heller; tog väl ut mig under resorna förra året, men i morgon ska det bli - då har den ettårsjubileum!

Jag kan bara hålla med om den fantastiska lilla luddgullen till koala!!! Fullkomligt oemotståndligt söt! Vilken upplevelse att vara med om ett sånt möte.

Det är klart att det hade varit roligt att få hem dig nästa vecka, som vi hela tiden sett fram emot, men det är förstås bättre du kommer hem i vår och känner dig nöjd själv. Vi får längta efter dig ett tag till...

Lycka till med att hitta någon bra stans att bo! Och du måste berätta i bloggen när du lekt Biggles och gjort himlen osäker!!

Kram
Pappa

Postat av: Elin

Jag går ÅÅÅT! Så sjukt söt! Rory alltså. Koalan var väl okey... hehe. Nej, den var snäppet sötare. Och du ligger där någonstans mittemellan. Ja, nu har vi avklarat söthetsskalan. Alltid skönt att få det gjort så man slipper gå och undra.
Jag går in på din blogg nästan varje dag (för jag har inget liv) och jag blir så GLAD när du uppdaterar!
Det är bra att du kommer hem senare för då kanske jag börjar bli lite frisk så att vi kan leka lite. Nu är jag näst intill död. Inte så party.

Kan inte fatta att du har varit där ett helt år. Ett år i Australien. Helt galet. Du är galen Helena. Och min idol.

PUSS!!

2008-02-02 @ 17:47:45
URL: http://elinmillen.blogg.se
Postat av: Carro

Du har en till beundrare :)
Är så underbart att läsa om ditt liv där borta. Känns som att man åker tillbaka varje gång du uppdaterar och står där jämte och ser allt du upplever.
Och vi bara måste träffas sen när du kommer hem för då har jag muckat och är helt fri! Tänk vad fort ett år kan gå, och tänk vad mycket som kan hända. Är så glad att vi träffades i Sydney! Massa kramar

2008-02-24 @ 13:16:07
URL: http://rotate180.blogg.se
Postat av: Magdalena

Många grattiskramar, en dag i efterskott dock!
Hoppas du hade en bra dag!
//Magdalena

2008-03-04 @ 15:38:51
Postat av: vedran

Men Heeej :)
vad roligt att höra ifrån dig. Åhh det måste vara hel underbart med sol och värme nu när Sverigen är så mest grått och trist.
Självklart att vi ska fika. Det är bara att höra av dig när du är hemma. Kram

2008-03-16 @ 18:51:29
URL: http://calvinbozic.blogg.se/
Postat av: Karro

Hej raring! Jag vill oxå ha en alldeles egen koala =P Ska han med hem till Sverige? Wow.. du har varit borta i ett år Helena! Du har verkligen inte alla hästar hemma.. Om du har lust o ork så e d bara o höra av sig när du närmar dig skandinavien. Vi håller till i Oslo ett tag nu iaf. Kom o hälsa på! Klemmer

2008-03-19 @ 10:33:59
URL: http://veckmepusta.blogg.se
Postat av: Anna

Välkommen till min blogg får jag väl säga då! :)

Och shit, shit, shit så spännande med Australien! Jag har massa släktingar där och har alltid haft för ambition att åka dit ett par månader.. .men det har bara inte blivit av. Får väl se om man lyckas lura med sig mannen när vi får samma efternamn.. Det finns väl hockey där också? ;)

2008-03-26 @ 12:00:02
URL: http://tillvaron.se
Postat av: evamy

Åh koalor måste ju vara de sötaste djur som finns!
Hur kommer det sig att du är i australien?

2008-03-29 @ 12:48:17
URL: http://evamys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback