Söndagkväll

Ja, det blev ju utgång igår i alla fall. Men alltså, nää. Det är inte speciellt kul att gå ut i Borlänge, det är bara så. Tur att jag hade roligt folk med mig i alla fall. Och det är alltid lika kul att träffa gamla vänner som man inte sett på väldigt länge.

Idag har jag legat i Rebeccas soffa och varit småbakis ett bra tag, medan jag tittade på nån mysko Robinsonliknande dokusåpa med massa nya zeeländare som var strandsatta på en öde ö. Men dom fick vad jag förstod varken mat eller vatten. Hardcore med andra ord. När jag halvslumrat mig igenom några avsnitt av Family Guy (vilket förövrigt är något av det bästa som nånsin gjorts) och vaknar upp och inser att jag numera tittar på en dubbad Harry Potter-film, tycker jag att det är nog och sätter mig i bilen och kör hem. Efter en pizza, några liter julmust och några timmars sömn till blev det människa av mig också.

Kvällen spenderades med att titta på Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull med far min. Och att dricka ännu mer julmust. Jag skulle kunna dricka julmust varenda dag i resten av mitt liv utan att tröttna. Inga problem.

Har just avslutat ett timslångt telefonsamtal med Kristin. Det är så skönt att prata med sina vänner, få lite energi och boost för själen.

Nu laddar jag även för fyra dagar i Lund. Ser verkligen fram emot det. Ska bli skönt att komma iväg. Och jag känner att jag verkligen behöver sätta mig på tåget hem på fredag med ett leende på läpparna och se tillbaka på fyra helgalna dagar med underbara människor. För det är så det brukar bli. Och jag känner att jag verkligen behöver den kicken just nu. Woohoo!

Nej men om man skulle avsluta sin kväll på vanligt sätt; med lite Guitar Hero och läsa bok? Bra plan. Varför ändra på ett vinnande koncept.

Jobb imorrn, men jag ska nog överleva det med.


Going wild, going outta' control
Going fast, past the border
Going wild, going over the wall
Going out, out of order

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback