Rock you like a Hurricane

Dagens Ilandsproblem är att jag inte klarar av gitarrsolot på Rock you like a Hurricane, Guitar Hero. När jag försökt tillräckligt många gånger för att tappa tålamodet (närmare två) och åtskilligt många gånger upprepat mantrat fanfitta fittafittafanfitta fittafanfitta fittafittafan gav jag upp och hamnade här i stället och lyssnar nu på The Killers nya skiva, som för övrigt är sjukt bra. Julmumma dricker jag också, och det är ju sjukt gott så det passar ju bra.

Julafton blev otroligt mysig. Många fina paket öppnades och klockrenaste kommentaren var när Viggo fem år säger; "Det var så roligt att träffa tomten! Vilken tur att han kom!!"

Idag har jag jobbat och provat sjuttifemmiljoner leksaker som inte ville fungera. Sen har vi haft en andra julafton (ungefär som second breakfast, fast utan bacon och ägg) här hemma, och öppnat våra paket. Också väldigt mysigt. Och jag fick min Sydneytavla som jag önskat mig. Den är så vacker. Den ska jag ligga och drömma mig bort under tills jag kommer dit igen.

Jag vill gå ut imorrn. Återigen, jag är socialt understimulerad. Eller understimulerad är bara förnamnet. Fast folk här är så sega, så det finns väl inte en chans i världen antar jag. Det är tråkigt. Jag saknar, återigen, hostellivet. Där man kunde fråga vem som helst; -"Wanna go for a b.." -"Yeah, sure, let's go!!"

Ljuset i tunneln just nu är nyår som kommer spenderas i Lund. Det ska bli otroligt roligt. Och efter det så.. Ja.. Josefins 25-fest kanske, fast det är inte förrän slutet på januari. Hur jag ska överleva tills dess? Ja, den som det visste.

Om jag hade pengar. Då skulle jag följa med till Australien, Nya Zeeland och allt, tvivla inte på det. Men ja. Något måste jag ju göra snart, annars vet jag inte vad som händer. Orka vänta! Vinna på triss, låter som en säker plan. 

Nej, men om man skulle försöka sig på den där jävla låten igen då kanske. Sen så skiter jag i allt och lägger mig och läser i stället. 

Giv mig styrka!

Halleluja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback