Lundanatt

En underbar kväll i sann Lundaanda. Uppvärmning med Guitar Hero och öl av diverse karaktär. När fler folk anslutit blev det i stället berättande av fyllehistorier och gamla minnen (såsom permobilkörningar, uthopp från fönster avlämpningar på elskåp och ingång på uteställen utan leg); det ena värre än det andra.

Sen begav vi oss ut i natten på jakt efter mat, och jag drog igång en saklekarjakt på samma gång. Någon spunk hittade jag inte, men dock mycket annat roligt. En halv skateboard, en kaffekopp från en fin servis, en oidentifierbar del från en mekanisk makapär, en kontorsstol som det gick att snurra på, och min favorit; en sopvagn som jag och Felix ägnade tio minuter till att köra omkring varandra på. En vanlig kväll i Lund med andra ord.

Idag ska det först inhandlas ingredienser, sedan lagas fondue i Felix föräldrars hus. Lägg till en och annan öl till det, och det blir nog en riktigt bra nyårsfest. Vi siktar på det.

Nej, frukost!

 

Kommentarer
Postat av: Peter

Gott Nytt År, älskling! Och stor kram!!



Pappa

Postat av: Peter

Gott Nytt År, älskling! Och stor kram!!



Peter

2008-12-31 @ 20:09:37
URL: http://eopl.blogg.se/
Postat av: Nils

Det låter som en helkväll=) Gott Nytt år på dig med! Hoppas du inte e för bakis när du vaknar om några timmar! hehe

2009-01-01 @ 08:56:51
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback