Stelkramp

Intet ont anande och med en oskyldig stravan om att halla butiken stilig och i gatt skick stracker Helena i forbifarten ut handen for att ratta till en korgstol som star snett i ett av hornen.

Det skulle hon inte ha gjort.

Risp.

Dropp....
     Dropp....
         Dropp....


Med hela fingret avdomnat, sa som det gor nar man har gjort illa sig, gar hon ut till sin vaska for att hamta ett plaster att satta pa. Det ar inte sa fasligt djupt, inte heller bloder det sa valdigt mycket. Svida har det inte borjat gora an, eftersom fingret kanns lite konstigt bortdomnat. Men det kanns anda bra att satta pa ett plaster. Sa att folk kan tycka synd om en, och man kan bre pa historen lite.
Nej, men du vet... Jag blev biten av en haj.

Det roliga ar att nar jag bodde uppe i Ayr och var ute pa falten en solig dag, sag jag att en av dom storavaxta och grova farmarna hade ett stort arr pa benet.
Sjalvklart var jag inte sen att fraga: Hoho, blev du biten av en haj eller?
"Ja"
svarar han.
Da vet man att man ar i Australien.

Hursomhelst, nar jag upptackte att det i sjalva verket var en liten spik som haller ihop sjalva stolen som jag skar mig borjade hypokondrin sla in. Far man inte stelkramp av sant?

Hur ofta ar det man maste ta ny spruta? For sist var jag val tio ar eller nat och satt skrackslaget hos skolsyster Silva for att fa den hemska spruta som skulle gora sa ont att alla hittills borjat skrika och grata, enligt horsagen. Funkar det bara i exakt tio ar, eller kan det kanske racka i tolv om man har tur?

Forresten, hur vet man att man har fatt stelkramp? Vad ar symptomen liksom? Kommer min kropp borja stelna ihop, mer och mer? Forst fingrarna och tarna, sen nacke och axlar, armar och ben. Vet jag att jag ar illa ute nar jag borjar ga omkring som en zombie, med ena benet slapande efter mig? Eller nar jag ser ut som nagon forsokande sig pa en mycket dalig robotdans?

Naval. Bast jag borjar stada innan armarna vaxer fast.

Eller kan man kanske dammsuga med tanderna?

Kommentarer
Postat av: Pappa C

Kolla ringaren från notre-dame. Bästa tecknet på stelkramp är när man ser sig i spegeln och ser ut som Quasimodo.

Postat av: Sofie Madelene Kaffe är godast på morgonen Hermansson

Ja, Helena, man kan dammsuga med tänderna. Jag har provat. Det blir dock lite jobbit för käkarna efter ett tag. Och så får man damm mellan tänderna.

Hoh.

Saknar dig!

2008-04-17 @ 17:48:01
Postat av: Sofie... Bara Sofie

Ps. Jag har skurit mig på en spis och jag lever. Jag tror att det är lungt. Och är inte Australien en skyddad ö? Vet de vad stelkramp är?

2008-04-17 @ 17:50:10
Postat av: matilda

haha.. det är inte lätt alla gånger. du måste erkänna att det känns liiite surt att komma hem och inte kunna säga "jag blev biten av en haj" och visa ett stort ärr nånstans. då hade du nog blivit poppis!

2008-04-17 @ 21:00:13
URL: http://matildoos.blogg.se
Postat av: Pappa C

Hon försvann.

Ångest.

Ligger du på sjukhus halvdöd med slangar inkörda i kroppen och tub i halsen på grund av stelkrampen som vi garvar åt???

Jag lovar å aldrig göra om det igen.

2008-04-18 @ 20:22:29
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Pappa C

Oj!
Vilka fantastiska ideer. Det är klart att jag ska göra profit på mina ungar! HAH! De bor ju gratis!!!

En av dem är i och för sig redan såld, han köpte Jamba. Men jag har ju två kvar och Trull har minsann ingen lagt bud på.

Tack. Jag ska genast slå upp mikrofonerna här, och återkommer så att du kan kvalitetssäkra och granska.

Om jag förstod rätt av din kommentar tidigare så lyckades du alltså bota din stelkramp med ÖL.
Vilken bra metod för kurering. ÖL är ett mycket underskattat hälsopreparat.

2008-04-19 @ 11:31:55
URL: http://www.pappac.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback