Skogspromenad

Jobbar stangning idag, sa det blir annu en mer eller mindre seg dag i det O'Hehiriska huset. Dock sa skiner solen, sa jag piggade upp mig med at ga en liten skogspromenad i nationalparken som ligger alldeles bredvid. Harligt. Men nog saknar jag den svenska skogen allt. Det ar sa maktigt att ha alla granar och tallar torna upp runt omkring sig; sa mysigt med all mossa och kottar som klar marken i en aningens ojamn heltackningsmatta.
Och dofterna. Det ar jattekonstigt, men knappt nanting i det har landet har nan lukt.

Nar man gar ut i skogen hemma slas man ju av en kaskad av dofter, dom flesta angenama, sasom tallbarr, mossa, svamp och diverse vaxter. Har luktar det nastan ingenting alls. Knappt havet har samma underbara doft som hemma. Varfor? Nagon naturvetare som har en bra forklaring..? Har det mojligtsvis nat att gora med att allt ar torrt och halvt utdott har?

En sak ar da saker. Jag langtar till sommarkvallarna i juni, sitta i hammocken under syrenhacken och bara njuta...

Lycka.

Kommentarer
Postat av: Pappa C

JA! Sommar!!!!!!!

Nu känns det att det är vår. Jag går bananas.

Vill inget annat än att sitta på en uteservering. En ljum kväll. Med en öl på bordet. Och bara vara.

Jag håller med dig. Det är lycka per definition.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback