Langsamt

Klockan ar atta, har ar Ekot.

Ja, atta ar klockan i alla fall och jag ar redan allena. Lucy gick hem en timme tidigare idag. Vilket betyder att jag maste sta och dega framfor datorn i fyra timmar i stallet for tre. Segt.

Men sen ar jag i alla fall ledig i tre dagar. Skont. I morrn ar det Anzac Day. Da ska vi kolla pa parad med man i uniform. Yes! Ganska hog dregelfaktor pa det.

Det finns manga andra aktiviter man kan sysselsatta sig med pa Anzac Day ocksa. Som att ga pa Dawn Service i ottan. Det ska vi definitivt inte gora.

Annars kan man fa en gratis Anzac biscuit pa Hudson Coffee om man har pa sig sin Anzac pin. Detta overvags da dessa kakor faktiskt ar riktigt goda. Lite som havreflarn. Och det ar ju valdans gott.

Den enda dag pa aret da det ar lagligt att spela Two up i Australien ar just Anzac Day. Two up ar ett mycket sofistikerat spel med ett valdigt anvancerat satsningsystem.

Okej. Alla star i en ring. En man gar runt och tar satsningarna, stamningen ar tryckt. Han gar sedan in i ringens mitt. Dar kastar han sedan upp tva mynt i luften. Alla haller andan; mynten spinner i luften, nastan som i slow motion, for att sedan landa med en duns - precis som ringen nar den landar pa golvet i Bilbos hus i Fellowship of the Ring. Alla stracker pa sig for att se utkomsten - blev det two heads, two tails eller heads and tails. Har du gissat ratt vinner du pengar. Har du gissat fel forlorar du pengar. Som sagt mycket sofistikerat.
Om anledningen till att det endast ar lagligt att spela detta en dag om aret ar for att det finns stor risk att hela den australiensiska befolkningen skulle kunna framstallas som aningens IQ-befriad annars, later jag vara osagt.

Nagot som vi till min stora fortjusning ska gora ar att ga pa Collingwood vs. Essendon. Yes! Rorys lillebrors barndomskompis (kusins, systers, svagerskas hund) lyckades fixa biljetter till oss. Dessutom kommer han nog sjalv att spela. Grymt. Kommer blir helt galet kul! Hog stamning om inte annat. Och skrika mig hes ska jag gora, for nu javlar ska dom vinna!

Sen pa lordagen - hes, bakfull och med ansiktet fortfarande malat i svart och vit ska Helena kranga och krumbukta pa sig en klanning for att trippa ivag till ett brollop. Ojojoj. Far se hur det gar. Det har med klanning ar inte riktigt min grej. Som tur ar var jag klok nog att valja att inte ha hogklackat pa mig - det hade definitivt resulterat i en vinglande Helena, salongsberusad pa gratis champagne, som trillat rakt in i tartan. Vilket i och for sig kanske hade varit en syn som gjort det vart det. Kanske borde jag lara mig ga i hogklackat. Borde man inte kunna det? Hur blir det den dagen jag sjalv ska gifta mig? Eller kan man kanske gifta sig i Converse? Det finns ju vita...

Kristin ska i alla fall gifta sig ikladd Kurt Cobain t-shirt. Och nar hon gar in ska det spelas Paradise City. Hoppas jag for vara brudtarna igen. Det gick ju ratt sa bra sist vill jag minnas. Om man bortser att jag dacka direkt efter vigseln och hamna i sang med brudgummen.
Minns ni?

Kommentarer
Postat av: Peter L

Ska du säga, som är certified Tote Operator! Att reglerna för satsningen i Two Up är enkla, alltså. Jag fattar ingenting?

För övrigt ska jag försöka tima in så att syrenerna står i full blom runt hammocken när du kommer hem. Kan bli lite kärvt, men vi får väl hoppas på lite kallare väder ett tag så kanske det fixar sig.

Kram
Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback