Falskt alarm

Bla, skitdag. Kande mig inte alls upplagd, och alla kunder staller dumma fragor.

Jag hade en man som ville att jag skulle hjalpa honom hitta ett typsnitt som han skulle ha pa sin affisch. Han var DJ namligen. Och det var bara det typsnittet i hela varlden som han ville ha. Och han hade ingen aning om vad det kallades. Suck. Jag gav honom adressen till en sida med typsnitt och sa till honom att hitta det sjalv. Det tyckte han var drygt och fragade om det inte fanns ett enklare satt. Nej, svarade jag.

Under tiden jag kranglade med honom var det ratt manga kunder som gick in och ut ur butiken. Normalt skulle jag haft lite mer koll pa detta, men jag var aningens smairriterad och var kanske inte sa uppmarksam som jag borde. Tva minuter efter att Mr. DJ gatt kom en kille fran bordet bredvid kassan och sa att hans ryggsack var borta. Med laptop, Ipod etc. Fuck. Vi har haft stolder har i butiken forut och vet att vi maste vara uppmarksamma. Killen knatar ivag till polisstationen och jag blir kvar med extremt daligt samvete.

Som tur ar kommer en annan kille in 20 minuter senare och lamnar in en ryggsack. Han hade suttit vid bordet bredvid och trott att det var hans flickvans ryggsack... Sa sagan fick ett lyckligt slut. Men varken laptop eller Ipod fanns det da i vaskan overhuvudtaget, undrar om han hade tankt forsoka sig pa en forsakringskupp.

Nu ar jag gladare. Jag har hallt i mig en flaska cola, sa jag ar hog pa kaffein. Dock har vi slut pa Coke Zero sa jag fick ta en Diet Coke istallet. Bla!

Hursomhelst, Collingwood vann! Yeah! 122-78. Suckers!

Och nasta vecka borjar det en ny tjej har, en av mina favoritkunder. Det var faktiskt jag som tipsade henne om att soka jobb har, och sen la jag ett gott ord for henne hos Nat ocksa. Sa vi jobbar tillsammans pa tisdag! Ska bli jattekul!

Och pa onsdag blir det goon-party, eftersom alla ar jattefattiga. Sa da ska Helena ha urspar tillsammans med en konstnar fran England, en designer fran Perth, en liten grumpy engelsman, varldens sotaste tjej fran Skottland, en zoolog fran Melbourne och en liten 17-arig surfer dude fran Airlie Beach. Det blir roligt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback