What to do, what to do

Efter att ha spenderat ytterligare en och en halv vecka i Warrnambool med att gora mest ingenting, borjade detta bli aningens langtrakigt da alla familyguy-episoder var sedda och hon spelat sonder alla gamla NES spel pa Rorys dator. Nar Rory dessutom var sjuk, stackarn, och inte orkade gora sa mycket annat an sova och lyssna pa nar Helena laser Harry Potter for honom, kunde man inte bli annat an lite rastlos.

Den har veckan har darfor spenderats inne i Melborne med att leta jobb. Idag var jag pa en intervju for ett Call Centre. Man ska typ ringa upp folk och lasa innantill fran ett manus och beratta for dom att det foretag som dom har aktier hos har bytt agare till ett annat foretag. Skitkomplicerat, men man behover tydligen inte fatta vad man pratar om. Intervjun gick bra, aven om det var aningens nervost att ringa upp han som intervjua fran ett annat rum och latsas att jag ringde for att informera honom om hans aktier, genom att lasa ett text pa extrem business English som jag inte fatta halften av. Men det gick tydligen bra det med.
Men. Dels borjar inte det jobbet forran mandag om en och en halv vecka. Och jag tror inte att jag kommer kunna fa ledigt nar mamma och pappa kommer. Det ar ju darfor jag har velat jobba med childcare hela tiden, just for att jag kan bestamma sjalv nar jag vill jobba.
Men. Nar jag ringde Select Education for femtielfte gangen idag och fraga om min police check inte kommit tillbaka igen fick jag aterigen ett nej till svar, men ett forslag att sjalv ringa till Victorian Police och hora hur det gar. Men nar jag ringer dit sager dom inte tagit emot kontrollforfragan for nan Helena Lindholm over huvud taget, eller nan med ett liknande namn eller nan med mitt fodelsedatum. Tack sa javla mycket Select Education. Tre och en halv veckas vantan at helvete! Plus att jag kommer fa vanta ytterligare minst tva veckor pa att fa tillbaka police checken nar den val skickas ivag, och da kommer Helena bokstavligen inte ha nagra pengar kvar. Skitbra. Verkligen.

Bara att hoppas att agencyn pa mitt hostel kan skrapa fram nat jobb pa mandag. Fuck.

Annars sa har jag gatt med i ett gym. Jattebra nar man inte har nagra pengar kan tyckas. Men jag lyckades fa ner pricet fran typ $500 +$40 i veckan, till endast $20 i veckan, utan nagon startavgift. Sa nu kan jag trana nar jag vill, hur mycket jag vill och ga pa hur manga pass jag vill. Nan liten ljuspunkt i vardagen. Och det basta ar att nar jag aker har ifran kan jag bara fora over medlemsskapet pa nan annan. Igar var jag pa ett pass som hette dance med visade sig vara jattetamt och ratt trakigt, och yoga vilket foll Helena mer i smaken.

I forggar pa vag hem fran en utsokt middag lagad av Kevin, blev jag inryckt pa en bar av en kostymnisse. Sen spenderade Helena resten av kvallen med att spela biljard med kostymnissen, en 20-arig kock, en chef for nat foretag, en uteliggare och ett japanskt par, samtidigt som det dracks minst 10 Jaegerbombs av vilka Helena inte betalade for en anda
Random 
och hysteriskt kul!

Nu tittar folk snett pa mig har pa biblioteket. Jag tror dom vill ha min dator.

Ska hem och ata nat, och sen eventuellt ga pa nat pass, eller gymma lite.

Puss, hej!

Kommentarer
Postat av: Peter

Du får tala om väldigt tydligt för Select Education att du förlorat flera veckors inkomst på grund av att dom missat att få fram din ansökan till polisen, och att du förväntar dig att dom anstränger sig för att få ärendet snabbt behandlat nu.
Du kan alltid i förbifarten nämna att du funderar på att berätta i olika forum på nätet hur dom har misskött det hela åt dig. Sånt tror jag kan ta skruv nuförtiden.
Vi håller tummarna för att du hittar ett jobb snart i alla fall. Och att du ändå kan vara ledig när vi kommer!
Kram
Pappa

Postat av: Carro

hej bejbi! det där med londonresan får vi kolla upp :) tänkte åka i januari eller februari någon gång. ja han e så söt den där paul, haha. när är det du kommer hem?
puss och kram

2007-09-22 @ 15:22:05
URL: http://rotate180.blogg.se
Postat av: Ms. Sofie

Iiiih! Va roligt det låter, Helena! =D Hoppas att du får ett jobb snart också. Du kan ju alltid måla av folk på gatan och ta betalt. Yeah. That can bring in lots and lots of money.
Läste du Harry Potter högt? Mysigt. =) Jag saknar dig, vän. Igår hade jag mitt måntaliga/kvartala storböl och låg och grät i en halvtimme. Har ingen aning om varför egentligen. Saknade dig, saknade Therese och familjen. Lite så var det nog... Det var rätt skönt...
Tänker på dig, blomman. Ta hand om dig.
Lovelovelovelove.
(Lyssna på: Antony and the Johnsons)

2007-09-27 @ 08:30:46
Postat av: ladydi

Jag saknar dig också har vi inte sett varandra i många år och jag är så glad att någon och bo i ditt hus 3 månader!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback