Footy Final

Ar nere i Warrnambool igen, sitter i vardagsrummet med Rorys housemates och dricker Victoria Bitter. Om nan timme ska det se, da ar det bounce i 2007 ars Australian Football League final. Tyvarr akte ju Collingwood ut forra veckan efter en riktigt spannande och jamn match mot Geelong (vilken beskadades pa The Elephant and Wheelbarrow med Kevin), och darfor ar nu finalen mellan Geelong och Port Adelaide. Humoret ar dock pa topp i alla fall; med en stubby (liten och knubbig olflaska) i handen kan man inte vara annat.

Den har veckan har Helena jobbat pa Computershare i Abbortsford. Det hon har sysselsatt sig med om dagarna ar att oppna brev och sortera dom i olika hogar. Mycket intelligenskravande. Men det blir faktiskt aningens mer komplicerat, lyssna nu; nar hon sorterat breven maste hon aven stampla dom.
Jaja, dagarna gar ratt fort i alla fall och det ar latt att dromma sig ivag i sina egna tankar. Det dumma ar dock att det bara ar fem timmar om dagen. Och den har veckan har vi fatt gatt efter drygt fyra, eftersom dom inte haft mer jobb at oss. Sa det ar svart att fa ihop pengar. Det ar $19 i timmen i alla fall, sa det ar bra. Och det kanns aningens riskabelt att hoppa av det jobbet och forsoka fa mer timmar med childcare nar jag inte har en aning om hur manga timmar jag kommer fa, och det dessutom bara ar $16 i timmen. Ja just det, jag har ju antligen fatt min police check. Det visade sig att polisen slarvat bort den.

Jaja, det ar ju bara tva veckor jag ska jobba nu i alla fall. For sen kommer mamma och pappa och halsar pa:) Wee, langtar!! 

I borjan av november ska jag ocksa jobba pa Spring Race Carnival en enorm folkfest med massa hastrace. Helena kommer att ha den oersattliga positionen som Tote Operator, och ta emot folks satsningar. Ha, jag som ar sa bra pa sant. Tur att vi ska ha fyra traningstillfallen innan.

Det finns en riktigt dalig sak med Australien. En sak dom ar deprived of, som min kare irlandska van Ronan skulle sagt. Dom ater inte bearnaisesas. Rory visste inte ens vad det var. Jag har alltsa inte atit bearnaisesas pa atta manader nu. Forstar ni hur det kanns?!?


Ska ga och hjalpa Rory gora nachos nu. Sen kanske det kanns lite battre.

Puss och kram, hela dan!


Kommentarer
Postat av: Peter

Hej älskling!
Bra att du äntligen fått jobb, även om det inte är på heltid. Skulle kanske bli tradigt att sortera brev 8 timmar/dag...?
Undrar om vi kan importera med oss lite bernaisesås när vi kommer....
Nyponsoppepulvret jag skickade gick ju igeom tullen, så det kanske går.
Ha det bra! Vi längtar att få träffa dig snart!!
Kram!!!
Pappa

Postat av: Mamma

Hej vännen!
Jag lovar jag ska smussla ner några påsar med bearnaisesås i packningen! De kan ju inte mer än ta dem i tullen. Eller jag kan kanske hälla det i en gammal medicinburk och säga att det är mitt "Keep alive" pulver.
Kramar mamma!

2007-09-29 @ 13:33:10
Postat av: matilda

hej vännen. saknaden växer mer och mer. det är många stunder då jag känner att jag behöver dig riktigt mycket. men jag vet att du finns där iaf :) det är skönt att höra att du har det bra! många tusen kramar. kusin

2007-10-01 @ 15:18:05
URL: http://matildali.blogg.se
Postat av: AFL Sweden

Aussie Rules i Sverige

www.aflsweden.se

2008-04-06 @ 20:07:46
URL: http://www.aflsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback