Toblerone

Har just atit en Toblerone. Det var valdigt gott. Toblerone ar bra for det mesta, speciellt for study motivation (eller hur Sofie..?) Men den slank ner ratt bra nu med.

Helgen svischade forbi som vanligt men blev riktigt lyckad anda. Fredagkvallen bjod pa fest hemma hos James med massa Guitar Hero och prat och skratt. Rorys kompis Justin hade tydligen varit i Sverige och halsat pa kompisar for nat ar sen, och var mycket stolt over att fa visa upp sina svenska-kunskaper, av vilka den framsta utan tvekan var att sjunga "Tommy tycker om mig, och jag vet att det ar sant..." , pa perfekt svenska. Dock extrem-stockholmska, men vad gor man.

Lordagsformiddagen spenderades liggandes pa en bank i en park, pratandes om allt mojligt, lasandes Harry Potter och med att bara ha det allmant mysigt. Pa kvallen var vi for snala for nat annat och drack oss fulla pa goon, vilket gick som det brukar ga. Ha, nej sa illa var det inte. Motte upp Kevin och hans housemate, gick omkring pa lite olika barer, tills vi blev trotta och gick tillbaka till Capel st och gick och la oss pa var madrass i korridoren. Helena hade dock ett fall av unstoppable talking syndrome och pratade konstant pa vagen hem.
"Look, there is a house, I need a house to live in, I'm gonna go and knock on the door and ask them if I can live there, oh, there's the markets, we have to go there tomorrrow and buy juice, why is there a flower on the ground, I wonder who put it there, why did you make us go the wrong way, I'm cold, what's wrong with this country, it's supposed to be warm, Kristin is in Broome, I wanna go there, I know were we are, I recognize this place, I was dropped off here once, we are almost there, but I don't wanna go to sleep, I'm not tired..."
Och sa fortsatte det. Ha, stackars Rory. Tror han va ganska nara att slanga in mig i nan mork grand och springa darifran :P

Juice pa the Markets blev det i alla fall pa sondag morgon. Sen var det dags for en dusch och smaspringa bort till IMAX dar vi sag Transformers. Sa grymt bra film! Alskade den:) Rory har ju sett den forut, men vi satt dar och smalog bada tva och kunde inte sitta still nar det blev for spannande. Och det grymmaste var ju att jag kande mig ratt hemma bland Optimus Prime, Starscream och Megatron, allt finns pa BR:) Sen blev det sushi (med obligatoriska wasabi-kickar) och lasning och choklad pa var madrass i korridoren. Natten blev dock ratt dramatisk da Mike holl pa att krascha hela huset da han fick lov att klattra upp till andra vaningen for att komma in da vi rakat lasa koksdorren, och Joel med hemslap som dundrade in genom ytterdorren och borjade ta kort pa dom stackars sovande sjalarna pa madrassen i korridoren. Ha, men va gor man inte for lite gratis boende pa helgerna.

Idag lyckades Rory med bedriften att missa taget tillbaka till Warrnambool pa morgonen (okej.. det kanske var liiiite mitt fel da efter som jag var ratt seg pa morgonen), da kon till biljettkuren var tre mil lang och varldens suraste konduktor vagrade lata honom kopa biljett pa taget. Men vi fick en otroligt mysig extra timme tillsammans i alla fall, liggandes i Flagstaff Gardens, aterigen lasandes Harry Potter.

Fick bara jobba fyra timmar idag igen (mutter, morr, fras), men Lyn lovade i alla fall att vi skulle fa mycket att gora imorrn. Efter jobbet sov jag en timme och sen skuttade jag ivag och gjorde ett pass i Pilates. Sa grymt kul! Eller kul och kul, men det var sa otroligt skont med den sortens stretch och styrka, valdigt lik den man gor pa dansklasser. Gav garanterat mersmak! Fast det ar bara pa mandagar om har sana pass pa kvallstid, dock. Lite synd.

Hoppas den har veckan gar fort! Har valdigt mycket roligt att se fram emot nasta helg namligen.

Fredag: Tag ner till Warrnambool efter jobbet och extremt effektivmys pa kvallen.

Lordag: Ivag tidigt till Rosebud. Massa Harry Potter-lasande i bilen som vanligt. Eventuellt ga pa Stardust om vi hinner. Ata mammalagad mat (ni forstar inte vilken lyx det ar nar man inte gjort det pa atta manader!) och sen ga pa Rorys kompisars engagement party pa kvallen.

Sondag: Upp sa tidigt vi orkar och in till Melbourne. Sen ska vi skutta omkring pa skattjakt runt omkring i stan da det ar 2007 ars upplaga av Melbourne Cityromp (
www.cityromp.com) och forhoppningsvis ska team Piska mig lyckas battre an alla andra. Efter ett par timmar med skattkartan i hogsta hugg ska vi ga och checka in mina grejor pa hotellet, och sen aka och mota upp mamma och pappa pa flygplatsen pa kvallen. Weeei:)


Sa det ar mycket att se fram emot! Far se till att sysselsatta mig den har veckan bara sa att den gar fort.

Imorrn ar det min andra traning for att bli Tote Operator. Far hoppas att det mesta jag lart mig hittills sitter kvar. Ska hem och lasa pa lite nu tror jag. Ha, Rory tyckte jag fick lov att prova och satsa sjalv, sa vi var in pa en spelhorna i sondags och jag satsade ett $2 Win bet pa travet. Ingen vinst denna gang tyvarr, och Rory ville inte lata mig fortsatta spela tills jag vann:P

Kristin ar i Broome och har 30C och strand. Jag tanker inte saga hur varmt (las kallt) det ar har. But it's getting there! Snart ar det sol och bad som galler har med.

Nej, ar ratt trott, sa jag ska nog hem och ta en dusch, sen lasa tills jag somnar.

Slurpees fran 7-eleven, ack sa gott! Men inte om man dricker minst tva liter pa en timme:P

Hur ska det bli med myar i Sydney da? Jaja, det loser sig.

Helena - My Chemical Romance grymt bra lat! Och inte bara for att den har varldens basta namn...

So long and goodnight!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, rätt tufft. Nu vet jag också vad Guitar Hero är =) *stolt* Fick spela det hemma hos Stefan, va verkligen jättekul men dock vääldigt svårt =) Ha det fint Helena!! *Angelica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback