Sommar och sol

Hemma i Sverige har jag fatt rapport om att snon borjat ligga vit pa marken, precis sa idylliskt och fint som den bara kan gora i mitten av november.
Har i Australien har precis sommaren borjat pa riktigt. Inte ett moln pa himlen, och temperaturer upp mot 30C varje dag. Harligt!
Fast ska jag vara helt arligt drar jag anda en saknadens suck nar jag tanker pa dom vita flingorna dar hemma. Det ligger mig anda valdigt varmt om hjartat.
En klar nackdel med arstiden har ar att Helena nyser minst tre ganger per minut, snorvlar som bara den och kliar sig i ogonen var och varannan minut. Den arliga hosnuvan har slagit till. Dock kanns det aningens sent att fa den i november.

Mor och far har varit pa besok och akt hem igen. Tva och en halv mysiga veckor har det spenderats tillsammans, med manga sma trevliga tripper och framfor allt underbara restaurangbesok (som kostade lika mycket styck som jag annars spenderar pa mat pa en vecka). Efter en dryg vecka i Melbourne begav vi oss till Sydney. Tyvarr bevisade sig min favoritstad i Australien inte fran sin basta sida da vadret var mestadels daligt, och vi hann inte gora allt som jag planerat in. Men nog njot jag allt att va tillbaka, och fick ett par harliga ursparskvallar med gamla vanner och gamla hangstallen.

Min personliga hojdpunkt under mammas och pappas vistelse har var i alla fall nar Rory tog med mig, pappa och sin mamma Wendy upp pa en flygtur. Sa grymt! Ratt sa coolt att se sin pojkvan styra planet upp pa startbanan, ge alla radiokoder och kommandon och sedan lyfta. Synd att han inte hade pa sig sin pilotuniform bara, da hade jag val dott (eller hur Kristin, ha!).

image126
Rory in action

image127
Helena, som aterigen tycker hon hittat den coolaste accessoaren ever

image128
Pappa och Rory fram i planet


image129
Melbourne fran ovan


image130
Rory, jag och pappa sakert nere pa marken igen


Efter att ha sagt adjo till mor och far (med aningens mer grat i halsen den har gangen) begav jag mig tillbaka till Melbourne for min sista tote operator-traning. Melbourne Cup kom och gick, och Helena tog sig igenom dagarna alldeles utomordentligt galant, och hade valdigt roligt pa kuppen. (Pa kuppen, haha hoho!)

Med undantag for en helt galen helg upp i Deniliquin pa Uncle Bernie's 50 th Birthday, har jag spenderat det mesta av min tid sen dess i Warrnambool. Med att lasa bloggar pa internet, kolla pa  Heroes (ha, fingret slant pa tangenten forsta gangen sa det blev Herpes.. Humorn ar pa topp idag) och spela Broken Sword - Angel of Death. Har absolut for mig att jag spelat forsta delen i den serien for ratt lange sen, kan det ha varit med Daniel?
Easy living har det varit med andra ord. Har delat ut lite CV:n pa dagis har omkring. Fast jag har mina anledningar att inte kunna leta heltidsjobb har nere. Jag maste namligen vara pa flera platser samtidigt, eller hur man nu ska saga. Forvirrande? Javisst. Lovar jag ska forklara lite mer ingaende i ett senare inlagg. Jag vill inte beratta nat forran min plan har gatt i las.

Nu springer Rory omkring har och packar och donar. Han har tre flyglektioner den har helgen, sa vi ska snart bege oss in mot Melbourne. En tre timmars bilfard som kommer fyllas med Harry Potter och forhoppningsvis lite mer Broken Sword om Rory later mig ta med datorn i bilen, haha.

Sjalv kommer jag spendera helgen med att utnyttja mitt medlemskap pa Fitness First, forsoka traffa lite kompisar och eventuellt spara ur i morgon kvall. Dessutom fick jag ett mycket uppskattat telefonsamtal idag; ett telefonsamtal som ledde till att jag ska aven pa en arbetsintervju pa sondag. Till ett jobb som jag valdigt garna vill ha! Sa hall alla tummar ni tar ni har, sa far vi hoppas att det gar bra.

Sitter och lyssnar pa Rix Morgonzoo, dom badar bastu i studion. Ha, dom ar ju sa underbara. Jag vill ocksa bli radiopratare:)

Nej, nu ska jag slanga ihop lite mat (typ pulvertomatsoppa och tonfiskmackor) sa att vi kommer ivag innan det blir alltfor sent. Korridoren i North Melbourne vantar pa oss, och vi kan ju inte lata den vanta alltfor lange.

Ooh, forresten. Jag var pa IKEA forra veckan och kopte pepparkakor, glogg, Norrlands Guld, julol och, lyssna nu: JULMUST!!! Ni som vet hur mycket jag alskar, avgudar och ar beroende av denna gudomliga dryck forstar hur mycket jag N J O T nar jag sorplade i mig dessa underbara droppar av morkt guld. Halleluja moment!


Och ja, jag lovar och svar att jag ska forsoka blogga oftare. Om det gar bra pa intervjun pa sondag kommer jag verkligen kunna gora det latt som en platt :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Carro

hej älskling! äntligen skriver du :) åh vad du verkar ha det bra, vilket drömliv. saknar.
fick den svenska harry potter idag, gaahd. jag vågar knappt börja läsa den, satt o stirrade på omslaget ett bra tag innan jag öppnade själv boken. plus att jag med tog min första klunk julmust i veckan :) glömmer hur mkt man saknar det, hehe. fortsätt lev och älska!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback