Between jobs

Som det sa fint heter. Fran att ha haft tva jobb till att inte ha nagot, bra jobbat Helena. Nej, men fabriksjobbet visste jag ju att det var begransat, och i mandags sa dom till oss att det inte fanns nagot mer for oss att gora. Inga fler skrivare att leka med = inget mer jobb, sa enkelt ar det.

Jobbet pa restaurangen da? I lordags fick jag nog och sa att jag inte tankte komma tillbaka na mer. Varfor da kan man ju fraga sig. Ett: Jag fick $10 i timmen for att jobba fredag- och lordagkvallar, vilket ar ungefar 55:-. Tva: Jag missade allt roligt som mina kompisar hittade pa pa helgkvallarna, som till exempel mysiga middagar, utomhusbior och roliga utekvallar. Tre: Han som var manager pa Dantes var, rent utsagt, ett asshole. Han var den typen av person som trycker ner andra for att framhava sig sjalv. Om nagon, det behovde nodvandigtvis inte vara jag aven om det ofta var det, gjorde nagot fel sa stallde han sig och gormade och skrek om hur daligt det har stallet var, och hur han skamdes for att ha sadan personal, i stallet for att kanske ta personen i fraga at sidan och lite diskret be denne att gora nagot annorlunda.
Det som tillslut fick droppen att rinna over for mig var nar jag i lordags stod och dukade ett bord. Det enda jag hade kvar att gora var att lagga upp dom sista knivarna pa tallriken (som man bar ut besticken till bordet pa), ga tva meter och lagga dom pa bordet, vilket skulle ta ungefar 15 sekunder. Da kommer han och borjar skrika och skalla pa mig, fragar varfor jag ar sa langsam, att det borde ta hogst tva minuter att duka ett bord osv. Jag tittar pa honom och sager "I'm doing my best, alright". Varpa han tittar pa mig med en nedlatande blick och svarar: "Is that your best?! Then forget it, sweetheart", tar besticken och dukar klart bordet sjalv.  
Summan av allt detta fick mig att bestamma mig for att det helt enkelt inte var vart det.

Nuda? Ja, isa lange far jag val ringa DVD-fabriken och forsoka fa jobba dar. Det ar ju atminstonde helt okej betalt. Annars borjar faktiskt money become an issue. I alla fall lite grann. Det ar inte sarskilt billigt att bo i Sydney. Nej, usch vad jag kanner att jag later negativ nu. Men jag har en ganska negativ dag. Det blir nog battre imorrn.

En av anledningarna till att jag borjar kanna att jag maste ha mer pengar ar att jag overvager mer och mer att folja med Kristin till Nya Zeeland om nagon manad. Dar kommer det att ga at pengar. Men det skulle helt klart bli ett minne for livet, speciellt att gora det i hop med henne. Sa underbart, hysteriskt kul!! Ahhhh!!:) Sa det kanns faktiskt som att det skulle vara vart det. Sa far jag jobba ihjal mig nar jag kommer tillbaka i stallet. Leva snorsnalt och verkligen kanna pa hur det ar att vara backpacker. Yes!

I kvall maste jag i alla fall pallra mig i vag till Leichardt far att fa min ynka lon for forra helgen fran restaurangen. Det kanns valdigt otackt faktiskt. Det kanns som att dom latt skulle kunna skaka pa huvudet och bara neka mig det, bara for att. Far ta med mig Kristin som forklade. Om hon orkar, hon ar sjuk stackarn.

Nej usch vilka bitterskaggstendenser! Sluta!!

Yeahyeah, bilderna har anlant Mockfjard, Sverige i alla fall och kommer laggas upp sa snart min kara far far tid. Sen ska jag fixa lite snitsiga texter till dom, sa ni vet vad det ar ni tittar pa.
Australienalbumet

Ikvall, efter den fruktade missionen att reclaim my minuscule salary, har vi i alla fall blivit bjudna over till Emma och Kristina pa appelkaka. Efter det blir det forhoppningsvis en ol i en av Sydneys mysigaste stadsdelar, The Rocks, som for ovrigt ocksa ar den aldsta. Det, om nagot, borde val kunna gora mig lite muntrare.

Nej, nu ska jag ga och ta tag i mitt liv. Eventuellt genom att ga ut i skolen och ata glass.

Laters!

Kommentarer
Postat av: Peter

Synd att du råkade ut för en sån otrevlig boss på restaurangen. Hoppas verkligen att du kan få ut någon slant för det du ändå jobbat där!

Jag håller på med dina 1000 bilder (som var jättespännande att titta igenom!!) men det tar någon dag till. Med så många bilder måste man vara lite smart för att det hela ska bli hanterbart. Fortsätter du plåta i samma takt blir det väl 9000 bilder till... ;-)

Jag ska skicka ett förslag med mail hur du ska behandla dem när du gör album, och messar när jag skickat detta mail. Förhoppningsvis i kväll, annars senast på fredag.

Vi får förresten sommartid i Sverige på söndag. Då "kommer vi ifatt" er en timme. Om/när ni byter till normaltid krymper skillnaden till 8 timmar.

Ha det jättebra!!

Kram
Pappa

Postat av: Malin

Heej pa dig!!
Hoppas det har lost sig med jobbandet for dig, lat lite jobbigt det dar..
Sjalv ar jag i Brisbane nu, men ska aka till Bundaberg imorrn o jobba, kanner precis som du att det borjar bli dags att kana lite pengar snart o inte bara gora av med dem hehe..
I forgar akte Alvida till NZ, sa nu ar jag by my self, lite laskigt i borjan, men jag vanjer mig nog snart, bor nu med tva jattetrevliga kanadensiskor (hm sager man sa?) och tva galna irlandare.. tycker definitivt att du ska aka till NZ, o hellre leva snalt sen haha..
HA DET, saknar dig o dina galna upptag, far ta o ses nan gang om du ska ge dig uppat kusten, ta dykcert tillsammans eller nat..
KRAMAR

2007-03-25 @ 01:56:05
Postat av: Rasmus

Vilket svin!! Du gjorde helt rätt när du sa upp dej, sån skit ska ingen behöva ta! Keep it real=)
Hoppas du hittar nått nytt...eller det borde du lätt kunna göra, med dina meriter;)
Tjingeling

2007-03-25 @ 16:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback