Allt och ingenting

Nu ar det i alla fall fint vader har i Sydney igen. Det gillar vi. I morse gick jag upp tidigt och sprang runt Darling Harbour. Sa harligt. Underbar morgonsol och frisk havsluft. Eller hamnluft atminstone. Efter det gick jag ner i gymmet och tranade lite styrka. Shit, vad duktig jag ar! Men det ar sa grymt skont att kanna att man har tranat. Dagen blir sa mycket battre da. Far forsoka gora det till en vana.

Kom nyss hem fran intervjun hos Childcare Crew. Gick bra tyckte jag, dom var jattetrevliga och snalla. Verkar vara ett bra foretag att jobba at ocksa, Kristin har ju redan varit dar tva veckor. Hon sa i alla fall att hon skulle bara kolla mina referenser (vilken antingen innebar ett mail till dagis i Mockfjard eller ett telefonsamtal till BR i Borlange.. Stackrarna, dom kommer ju inte fatta vad hon ringer och tjolar om.. Messade Karin och forvarnade i alla fall:) ) sa far vi se om jag inte kan fa nagra ungar att ta hand om. For Helena ar ju sa bra med barn... Jaja, det blir nog bra:)

Igar var jag grasanka da Kristin aterigen var och halsade pa sin Lucky Luke. Men jag lyckades fixa dejt hemma hos Emma och Kristina med rea-sushi fran foodcourten (sjukt god, bast hittills!), cookies n cream-glass, vindruvor och hyrfilm. Without a paddle tror jag den hette. Grymt rolig var den i alla fall. Seth Green och han mordaren i Scream 1, som inte ar Skeet Ulrich, var med. Tyvarr kunde vi inte se slutet, for filmen slutade funka. Jaja, far gora det idag da. Sag forresten dromaffaren att jobba i igar! En affar med bara sallskapsspel!! Ahh, extas!! Latt att jag gar och slanger in ett CV dar.

Nej, nu ska jag och Kristin hitta pa nagot roligt, eftersom vi bada ar lediga idag. Far se om vi pallrar oss ivag till Bondi, Hyde Park eller nan annanstans. Ikvall blir det i alla fall kottbullsmacka och vafflor hos kyrkan.

Maste avslutningsvis bara beratta om mandagens urspar pa Scubar. Sa att ni forhoppningsvis forstar mig lite mer varfor jag gar ut sa mycket. Och detta ar da bara en av alla galna kvallar. Underbart!

Efter att ha varmt upp med lite Goon, dvs vitt vin pa bag-in-box (kostar $10, vilket ar 55:- for fyra liter) traskar vi ivag mot Scubar. Mot slutet av Kent street, precis innan vi ska svanga upp pa George street, trillar vi rakt in i Starcraft. Vi lyckas forsta att dom maste syssla med nagon slags vagarbete. Bara det att alla har pa sig vita spacesuits, och diset ligger tungt over vagen. Ensam mitt pa vagen star en man i vit drakt och forsoker fa igang sin flame thrower. Nar vi forskrackta forsoker smyga forbi utan att bli antingen grillade eller flamberade, tittar han upp, vinkar till oss och ler, och fortsatter sedan att spruta eld over gatan. Langre fram kor det tva sma fordon, fram och tillbaka, fram och tillbaka, aningens for snabbt for att vara manskligt, over den uppbrytna asfalten, som om dom vore programmerade eller tagna ur, ja, Starcraft. Knappt.

Efter att ha hamtat oss fran denna bisarra upplevelse tar vi oss i alla fall fram till Scubar. Kon ar, som vanligt pa mandagar, hysteriskt lang. Till var fortret ser vi att det inte ar dom vakter vi kanner bast i dorren, och blir lite osakra pa om dom kommer slappa in oss. Men inte hade vi behovt vara oroliga. Nar vi gar forbi ingangen lite langsamt och bakat mot kon, blir vi genast invinkade och slipper alltsa tva timmar ute i kylan. Dessutom far vi gratis drinkbiljetter. Jag tror dom gillar oss. Val inne ar det urspar som vanligt. Jag tycker egentligen inte om att saga det, men allt annat vore en logn; jag och Kristin ager stallet. Ett tag ar det kul att vara centrum for allas blickar, att det bildas en ring runt en pa dansgolvet; men det kan faktiskt bli ratt jobbigt ocksa. Speciellt om personerna i fraga kommer fran Frankrike. Eller Italien. Eller bara ar allmant slibbiga. Bla. Tur att en av vakterna har en crush pa Kristin, sa han kan slanga ut alla som blir allt for nargangna. Dessutom jobbar han aven pa Cargo, vart nya favoritstalle, vilket forhoppningsvis borde gora att det blir lattare att komma in dar i framtiden:)

Men vi traffa valdigt mycket roligt folk ocksa! Det var Peter fran Sydafrika som ville bjuda oss pa BBQ i Bondi, det var Alex fran Sydney som hade pluggat ett ar i Lund, och som alltid traffar vi saklart pa Stuart fran England, som val ar den enda roliga utkomsten av Tom/Rob-historien. Den vanliga Scubarvakten med glasogon var dar, civil for kvallen. Han hade tva blaogon, stackarn. Liam alias Superman var saklart dar ocksa (sag nat lampligt eller olampligt tillfalle som vi inte traffat pa honom...), sa Kristin fick leka lite;) Och Jamie holl pa som vanligt. (For ni som foljt den historien men inte blivit uppdaterade pa sistonde, kan jag nu beratta att nya fakta framkommit som visar pa att grabben ar 18. 18! Det forklarar i och for sig en hel del. Anyway).
Nar vi fatt nog och borjar bege oss hemat blir vi forfoljda av tva brasilianare, som foljer efter oss som svansar och inte riktigt gar att bli av med. For att tackla detta anvander vi den bevingade frasen "We're sisters from Russia" och gar hela resten av vagen hem pratandes med rysk brytning, for att pa ett mycket overtygande sett fa dom att forsta att Ryssland ar dar man vill bo. Det lyckades val sadar, trots att vi har en mycket inspirerande och alldeles egen knarkarryss hemma att fa ideer ifran. Vi far jobba pa det. Vi blev av med brasilianarna, och det var ju det som var syftet.

Underbart, sjukt, stord, galen, urspar utekvall deluxe!

Nej, nu maste jag gora mig i ordning innan Kristin blir galen pa mig. Coogee blev det tydligen. Later bra.

Ursakta det nagot flummiga inlagget, men man maste val fa ha sana ibland ocksa:)

Sushi med wasabi-kick!

Helena

Kommentarer
Postat av: Peter

Spännande med insidereprotage från Sydneys heta nöjesliv!

Här hemma har vårsolen lyst intensivt några dar nu, och en massa värmerekord för mars har slagits i Sverige. +16 grader här på eftermiddagarna (men minusgrader på morgnarna). Agge trivs!

Nu håller vi tummarna för jobb på Childcare Crew!

Kram
Pappa

2007-03-28 @ 09:06:45
Postat av: Äääälin

Helena Helena, det är så kul när du skriver!! Jag älskar att läsa om allt du hittar på. verkar stört kul i alla fall. blir nåt att berätta för barnbarnen, vojne vojne... träffa nu bara inte en australienare och bli kvar där! hemska tanke. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att inte kunna ringa dig flera gånger i veckan. men jag klarar mig ganska så bra... Ååå, festa lite åt mig också, mig sargade kropp orkar inte med några vilda utekvällar. take care baby!! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback