Det sjukaste...

Shit, det finns sa mycket att beratta. Men det ar omojligt att fa med allt i mina sporadiska inlagg har, darfor fortsatter jag som forut, att skriva om det som faller mig in. Vilket ofta innebar mer eller mindre onodiga detaljer och konstiga handelser, men ni far halla till godo.


Valdigt manga dagars festande, dansande, omkringskuttande och ha-mer-kul-an-vad-jag-nansin-haft-i-Sverige satter sina spar. Igar trodde jag att jag holl pa att do av passiv rokning (rokforbudet pa krogen infors namligen inte forran i juli i New South Wales). Jag hostade varre an vad jag gjorde forra varen, kunde knappt andas nar jag vaknade och lat sadar hes som bara jag kan gora.
Idag fick jag forklaringen, da jag vaknar med potentiell feber, annu mer hosta och snuvig nasa. Men eftersom jag satter tillit till mitt immunforsvar sa tror jag fortfarande att det mesta beror pa all dum rok, och hoppas vara fit for fight tills ikvall eftersom jag, nagot bittert, vilat hela dagen. Dom andra brudarna skulle lara sig surfa av en yoga-instruktor. Jag var hemma och tvattade. Hm. Hursomhelst sa bangade yogasnubben och jag kunde vara hemma med en anings mer lattad. Dom gor ofta sa killarna i Australien har jag fatt erfara. Backar ur fran en traff i sista sekund med ursakt att dom maste jobba. Daligaste ursakt jag hort. Pff.


I forrgar var vi pa Australia Wild Life Park. Och jag fick totala, brutala, deluxe endorfinkicken nar jag kunde klappa en orm utan att vara radd whatsoever. Dessutom strackte den sig fram emot mig tills den bara var en decimeter ifran mig, tittade mig rakt in i ogonen och luktade pa mig med tungan. Och Helena var helt lugn, fascinerad och galet lycklig!


Helena klappar orm


Samma kvall hande det sjukaste jag nansin varit med om. Alla kategorier. I Sydney bor det ungefar fyra miljoner manniskor, och finns val sakert x antal tusen barer. Att Helena befann sig pa sitt ultimata stamstalle Scubar var val inte sa konstigt. Men att en av Mockfjards kanske 2500 invanare, han som gatt i samma klass med henne fran lekis till nian, han som hon fraga chans pa i forsta klass befinner sig dar, samtidigt, av en fruktansvard slump, det finns inte.
Halvvags genom en for ovanlighetens skull trakig utekvall blir hon rykt i armen och overost av glada igenkanningsrop. Framfor henne uppenbarar sig Fredrik Rogstrom med flickvan Sara.

Helena, Fredrik och Sara

Igar va vi tillsammans med dom till stranden och dom ska aven folja med pa varan tvadagarstripp till Blue Mountains imorrn. Sjukt kul! Och jag ar fortfarande chockad. Vad ar oddsen?! Stackars Elin och Rikard som fick hora en extremhes Helena ringa och gapa och det sjukaste hon nansin varit med om, och att dom maste gissa vem som var har med henne... :P

Pa mandag upploses ganget. Malin och Alvida aker pa surf camp. Alexander flyttar nan annanstans. Carro ar visserligen kvar nagon vecka till, men anda det kanns lite sorgligt. Jag har sa hysteriskt, underbart kul med dom har manniskorna.
Inga andra kommer forsta vara skamt om tamponger, diarrepiller, "The green guy's name is Thomas", receptionistkillar, rumpsvett, Alexanders ultimata packning osv. Listan kan goras hur langt som helst. Under dom nastan tva veckor jag varit har har dessa manniskor varit min nya lilla familj, som jag kommer sakna fruktansvart mycket. Men jag vet att jag kommer traffa valdigt mycket nytt roligt folk, och att vi antagligen kommer traffas igen inom en forhoppningsvis inte alltfor lang tid:)

Roommates
Mina roommates
Uppe fran vanster: Hannan, Malin, Alexander, Nathan, Alvida
Nere fran vanster: Ryan, Helena, Carro

Hannan ar den extremgalna Londonbon som gav mig massage i hostelkorridoren mitt i natten. Ryan och Nathan ar dom otroligt sota och goa kanadensarna som tyvarr akte redan i tisdags. Vi saknar dom! Alla andra ar mina svenska sotnosar, a.k.a. vi-som-var-coola-nog-att-aka-till-Australien-sjalva.

Nej, nu tar min internettid slut!

Fransk Cheesecake yoghurt! Godast ever!

Helena


Kommentarer
Postat av: Matilda, dansMatilda, do u remember?

Hej svejs! Följer din resa här från grannlandet, är på NZ och jobbar till juni, sen kommer jag till AUS också :) Extremt skoj att läsa allt som händer och sker... Och hur stora är oddsen att du lyckas pricka in Rogen där, i den stan?! Okej om det hade varit utanför Lindgrens kiosk ;) Måste bara tipsa om ett bra ställe i Kings X som alla borde besöka. O´malleys - pallra dig dit nån kväll om du är sugen på mycket rumpskakarvänlig livemusik, jag älskar det stället, har aldrig haft så skoj som där! Ta hand om dig! Hoppas att du skriver snart igen :) Kramar Matilda

2007-02-16 @ 12:46:55
Postat av: Paola

Vad fantastiskt jäkla underbart det är att få läsa om din resa gumman, du skriver så bra!! Jag är så lycklig, stolt, glad och ja mycket mycket mer, allt på samma gång för att du har kommit iväg och får uppleva så mycket! Du verkar ha det helt fantastiskt bra och det gör mig så otroligt lycklig vännen! Här hemma rullar livet på i sin vanliga ordning, både på gott och ont. Kan ta det tråkiga först. Pappa fick en hjärtinfarkt i måndags natt och ligger på sjukhuset i falun, han mår efter omständigheterna bra och får förhoppningsvis komma hem på måndag. Det roliga är att jag har fått jobb som teaterlärare i leksand, jag och emma d, det ska verkligen bli kul. Vet dock inte riktigt om jag hinner med mig själv, med tanke på skolan, musikal, dans, familj och vänner. Men som du vet så trivs jag som bäst då jag har häcken full så det här ska nog gå bra, det måste gå bra! =)Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagens rep med Sabinas Fall. Fortsätt att ha det underbart och njut av allt vännen. Jag tänker på dig ofta och saknar dig här hemma! Puss o kram

2007-02-17 @ 01:41:48
Postat av: Peter

Hej gumman! Det är jättespännande att höra om allt du har för dig! Hoppas du kryar på dig och orkar njuta riktigt av naturen i Blue Mountains, och lycka till med lägenheten när du kommer tillbaka!

Kram pappa

2007-02-17 @ 09:39:34
Postat av: Karro

WoW! Helena klappa ormen! =)
Va kul du verkar ha det gumman! Och svenskar har du træffat oxå. Vi tænker på dig hær i Gol och ska børja dikta ihop ett brev till dig på størt.
Kraamar

Postat av: henirk

Verkar som det är fullt upp där på andra sidan planeten. Låter riktigt kul. Ha en riktigt bra fortsättning med allt vad som kan tänkas ske i känguruland. Ha det gött och kram

2007-02-18 @ 13:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback