God Jul i stugan

Jahapp, da var det jul i morgon. Eller nej, nu ljog jag, det blir ju inte jul har forran i overmorgon. Man maste alltsa vanta annu an dag med att fa sina sma klappar.

Sa overdrivet mycket julstamning ar det dock svart att fa, nar det vaxlar mellan 30C och sol och 10C och sporegn. Det ar liksom nagot som fattas. Men efter att ha proppat i mig en Aladdin och en flaska glogg kandes det atminstone nagot battre.

Lucia i kyrkan var riktigt mysigt, och hojdaren var ju att se Rory och Kevin forsoka sjunga psalmer pa svenska, ha. Lussebulle och julmust blev det ocksa. Kan dock inte komma ifran att jag har ratt mycket hemlangtan just nu. Dock vet jag att det helt bero pa att december ar en av mina favoritmandader hemma, sa det kommer antagligen vara som bortblast i januari.

Jul ska firas nere i Rosebud med Rorys familj. Slutar om en dryg timme och da ska jag ta taget ner dit.

Jobbet trivs jag fortfarande valdigt bra pa. Kanske speciellt eftersom kunderna har en tendens att alltid ge mig massa roliga saker.
Forra helgen kom en kille in med en cappuchino till mig. Har i veckan fick jag en forpackning med jordgubbar. Och igar kom en kille fram, slangde upp ett paket cigaretter pa disken och fraga: "Do you smoke?" Jag svarade "no", men da sa han bara "Ok, but I should smoke, it's not good for me so you can have them" och gick darifran. Da jag foredrog jordgubbarna gav jag detta paket till Vince.

Hade forresten jobbfest i fredags. Riktigt kul och gratis dricka, ha. Satt pa Workshop ett par timmar och prata och hade trevligt. Sen nar klockan blev tolv gick vi alla, halvdragna, ner och trakasserade Mike som fick lov att jobba. Men jag gjorde anda den heroiska insatsen att dammsuga at honom, sa han kunde stanga fortare och komma ut med oss. Ha, ultradammsugningen deluxe! Ingen ar sa effektiv som jag efter nagra ol. Det kanske ar sa man ska gora nar man ska storstada hemma...

Rory klarade for ovrigt sitt flygprov i fredags och fick sin Commercial Pilot License, vilket innebar att han nu kan fa flygjobb. Bye bye K Mart! Helena ar otroligt stolt, om inte annat for att hon nu faktiskt gar ut med en RIKTIG pilot, ha.

Maste bara beratta en sak som jag tank att skriva om massa ganger, men jag glommer det hela tiden.
For nagra manader sen skickade min kara van Sofie ett brev till mig, och i det lag det, som vanligt, massa mer eller mindre nodvandigt krafs. Men karleksfull som hon ar min van, hade hon aven skickat med en blomma, jag kan ana att det var en torkad eller pressad sadan.

Detta var dock nagot som den australienska tullen inte riktigt tyckte om, da dom ar oerhort radda for att fa in fron av frammande biologiska objekt i landet. Darfor var brevet tackt med klistermarken av typen: "Open immediately, customs documents enclosed". Nar jag oppnar brevet hittar jag, forrutom grejerna Sofie skickat tva langa A4 ark med massor av information pa. Jag kan utlasa att det maste ha funnits nat slags forbjudet objekt i brevet, och far svar pa fragan da det pa sida nummer tva star:

Objekt: Flower.
Action: Destroyed.

Jag dooor! Ha! kan verkligen se tulltjanstemannen i vita rockar som i panik stoppar ner blomman i en lufttat behallare for att sedan forinta den med laserstralar. Gor aldrig om det misstaget Sofie! Och akta dig sa dom inte kommer och arresterar dig; dom vet var din postlada bor.

Nej, nu maste jag ga ut och jobba igen. Bara en timme kvar, sen hoppar jag pa taget ner till Frankston.

Forresten, jag planerar forresten att ringa en hel del folk dar hemma och saga god jul. Sa ha telefonerna redo!

God jul!!

Helena

Kommentarer
Postat av: carina

God Jul & Gott nytt År .

Postat av: Carro

Hahaha, härligt med blomman :) Dom tar verkligen det där seriöst.
Du firar jul i Australien, och jag firar jul på F17 :p Har inte heller så mkt julkänsla men får iaf lite svenskt julbord.
När är det du kommer hem?
Ha det underbart! God jul by the way, och gott nytt år! Kramar

2007-12-23 @ 15:18:06
URL: http://rotate180.blogg.se
Postat av: michael carlsson

Tjingeling lillasyster! hoppas du har det bra på din resa, fick adressen av mamma. ville bara tassa in o säga hej till dig o önska dig lycka till på ditt äventyr... ha de bäst // kram michael...

2007-12-25 @ 18:18:47
Postat av: michael carlsson

Tjingeling lillasyster! hoppas du har det bra på din resa, fick adressen av mamma. ville bara tassa in o säga hej till dig o önska dig lycka till på ditt äventyr... ha de bäst // kram michael...

2007-12-25 @ 18:19:00
Postat av: Carina

God fortsättning på det nya året. Väntar på en liten uppdatering....Hoppas du har de bra där borta

2008-01-09 @ 07:11:57
URL: http://jobs.blogg.se
Postat av: maria jacobsson

Hallo där!din resa ser ut att vara underbar.
Du har inte saknat Br då?haha.
Du gör så rätt att leva livet och något att minnas hela livet.ha det bra-var rädd om dig!
många kramar mia på Br

2008-01-09 @ 20:04:30
Postat av: Angelica

Tjenare Helena. Haha att de blev så mycket ståhej för en liten blomma, kunde ju faktiskt vara något farligt =) Hoppas du hard et bra därborta!! Alltid lika spännande att läsa om hur dte går för dig!! Kram*Angelica

2008-01-10 @ 12:30:53
URL: http://angelica86nilsson.blogg.se
Postat av: Sofie - Blomälskaren

Hahahahahahahahahahaahhahaha... Förstörde min stackars blomma? Hahahaha... Det var typ det roligaste på länge. Kära nån. Det var typ, en ängsklocka. OH NO! The horrible meadowclock is going to KILL US!! Gaaah!

hahaha... Detta kommer jag att skratta länge åt. Jag ska tänka på det nästa gång. Hur sjutton hittade de dem, undrar jag. har de speciella ängsklockehundar, eller vad? eller öppnar de allas post i Australien? Okej, jag är officiellt förnärmad över den australienska inställningen till post.

Saknar dig, gumman. Kärlek!

2008-01-24 @ 10:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback