Melbourne

For ganska precis tva veckor sen anlande froken Lindholm till Melbourne. Efter att nagot vemodigt sagt hejda till Ayr tog hon Premier-bussen till Townsville, for att sedan hoppa pa ett plan till Victoria. Ny delstat, nytt vader och en aningens storre stad an Ayr.

Men innan jag berattar vad jag har pysslat med dom senaste tva veckorna tankte jag lagga upp lite bilder fran Ayr, ett stalle som jag alltid kommer sakna. Det var forsta stallet i Australien dar jag verkligen kande mig hemma. Jag hade ett liv, en vardag, ett rum som jag delade med min superharliga roommate Jenny i amerikansk collegemovie-stil; jag hade sa otroligt manga bra vanner som jag varje dag flummade med, drack med, spelade biljard med, laste Dr Jekyll and Mr Hyde med, snodde mat av, kastade paprikor pa, at ikapp av Homebrands Chocolate Chip cookies med, garvade at Nugget pa hogtalarsystemet (This is Nugget!!) och upplevde mer eller mindre dramatiska incidenter med, sasom att ga vilse i skogen, upptacka att hela beer garden ar full med pulver fran en brandslackare, antasta Julias inflatable sex doll, eller att oppna dorren nar det knackar for att sedan fa en dod orm kastad pa sig. (Och nej... Terapin tackte inte riktigt det. Resultatet blev lyckligtvis inte varre an tva skrubbsar efter mattan, som det dock tog tre veckor att laka).

Men i alla fall. Se och njut.

image112
Utanfor the Shadehouse, dar vi tjejer spenderade mandagar, onsdagar och fredagar at att plocka gurkor. Det ni ser har ar dock mini-eggplantor, som jag och Will plockade den har dagen.


image113
Inne i Shadehouset. Dom hoga upplindade plantorna ni ser till vanster och langt bort till hoger ar dom libanesiska gurkorna som vi plockade.


image114
Helena plockar gurkor. Och lyssnar pa musik, vilket hon egentligen inte alls far.


image115
Efter fem veckors plockning kan man dock bli lite trott pa dom...


image116
Sista veckan firade jag och Jenny med en afterwork beer varje dag. Vilken avnjots direkt efter att vi traditionsfast sjungit Celebration med Kool and the Gang en sisadar 17.01, for att fira att dagen var slut.


image118
The NQF&V crew. Basta teamet och basta farmen. Yes! Dock inte basta transporten. Bussen startade bara nar den hade lust, och den roda bilen saknade en framruta. Men man kan val inte fa allt antar jag.

image117
Jag och min roommate Jenny, hetast i stan.


image119
En helt vanlig lordagkvall i Ayr. Fast bara ungefar halften av folket. Och handen pa hjartat, det skulle lika garna kunnat vara vilken dag som helst. Sa har var det for det mesta.


Ja, det har var vad jag lamnade. Men visst, jag kande mig faktiskt ratt klar med Ayr. Langtade efter storstadslivet en smula. Och var hamnar Helena? I Melbourne, kanske ni gissar. Men nu var det ju inte riktigt sa.

Efter att ha blivit upphamtad av varldens snallaste Rory pa Tullamarine flygplats i Melbourne (aven om han sa att han bara gjorde det for att han ville titta pa flygplanen) och blivit visad ett smakprov av dom coolaste barerna, mysigaste cafeerna och besokt IKEA for att bunkra upp med lite svenska delikatesser bestaende av Singoalla, Marabou, saltlakrits och nyponsoppa, foljde Helena med sin australiensiska van till Warrnambool, ungefar tre timmar vasterut. Warrnambool ar ungefar lika stort som Falun och har val ungefar lika mycket att erbjuda. Sa dom senaste tva veckorna har Helena mestadels spenderat pa Rorys rum, tittandes pa Family Guy, spelandes X-box eller sovandes. Vilket var ratt gott med tanke pa att jag inte gjort det pa sisadar ett halvar. 

Helgerna har dock spenderats i Melbourne. Tva Aussie rules matcher har det hunnits med, varav Collingwood vann bada. Utan att ha fatt sa mycket annat att valja pa ar hon redan inbiten supporter; skriker hogljutt BALL!!! tillsammans med dom andra 50 000 askadarna, och sjunger glatt teamsangen nar dom vunnit.  


image121
All dressed up and ready to go!


image122
AFL - Footy pa Melbourne Cricket Ground.

Det har dessutom hunnits med att besoka ytterligare ett antal av Melbourns grymma barer, ha langa natter fyllda med TP-fragor, sova i en hall, dricka bakis-smoothie fran the Markets och ga pa 9-arskalas.


I fredags var vi ut i Warrnabool med Rorys housemates och tva couchsurfers fran Osterrike. Grym kvall!

image120
Rory, a.k.a Harry Potter, Superman, lovely locks, puppy eyes, the sweetest och the giraffe maker.


Nu ar jag ensam i Melbourne. Mitt hostel ar varldens mysigaste, fast det ar knappt nat folk dar. Pa vaggen i mitt rum hanger tva affischer fran Dalarna. Ha. Jag kanner mig som hemma.

Imorrn ska jag pa jobbintervju hos Select Education. Hoppas pa att fa jobba med Childcare har ocksa. Har namligen kommit pa att det maste snudd pa vara det ultimata jobbet. Just eftersom det ar sa flexibelt, och jag kan ta dagar ledigt i princip nar jag vill.

Nej, nu ska jag forsoka hitta tillbaka till mitt hostel. Med mitt lokalsinne lar jag val hamna i Alice Springs.

Puss, hej!

Kommentarer
Postat av: Peter

Det dröjer ju lite mellan blogginläggen (så är det ju med mina också... ), men desto roligare när dom kommer!! Det är så spännande att höra och se lite av vad du haft för dig.
Lycka till med jobbsökandet i morgon!
Jättekramar från
Pappa

Postat av: Carina

Verkar som livet flyter på åt dig å att du har roligt. Väntar redan med spänning på nästa inlägg från dig. Kram från ett höstigt borlänge

2007-08-28 @ 09:14:13
Postat av: alle

hej! ghaad va kul du verka ha d :D njut så länge du kan, här hemma segar livet på som vanligt, industrijobb o nada fest.. så har planerat in en resa till österrike i slutet november o stanna säsongen.. orka va hemma :P
ha d kalas, saknar dej!
kramar

2007-08-28 @ 22:05:01
Postat av: Elin

Du är så snygg och cool och jag saknar dig som faaan!! ha de gööött! PUSS

2007-08-30 @ 10:50:02
URL: http://elinmillen.blogg.se
Postat av: Angelica

Så himla mäktigt det känns att läsa hur du har det. Känns som om det är en värld långt från denna, lilla Sverige =)Lycka till =)

2007-09-01 @ 12:11:39
URL: http://angelica86nilsson.blogg.se
Postat av: Carro.

hej snygging! Gud vad våra liv skiljer sig :)
Alle åker snart och lämnar mig här, suck. Många planer om vad som ska hända efter detta året har vuxit fram! Många äventyr att se fram emot. Njut för mig också så ska jag skjuta lite för dig. Puss och kram

2007-09-09 @ 14:44:39
URL: http://rotate180.blogg.se
Postat av: kusin

fyfan vad jag saknar dig!

2007-09-22 @ 17:13:12
URL: http://matildali.blogg.se
Postat av: AFL Sweden

Aussie Rules finns nu i Sverige.

www.aflsweden.se

2008-03-20 @ 18:51:54
URL: http://www.aflsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback